pris på mineraler...

amalia

Trådstartare
Nu kommer en fråga till... Vad är cirkapriset på kraffts mineraler... Håller på och räknar ut foderkostnader och kommer ej ihåg hur mycket mineralerna kostar :o Vill ha prisuppgift på 8kg dvs hinken.
 
Sv: pris på mineraler...

Jag har för mig att en hink blåa mineraler kostar 199 kr, att en hinkr röda är hundra kronor dyrare och den gröna billigare än den blå. :rofl:
 
Sv: pris på mineraler...

en burk röda kostar 299:- Ganska dyrt, men dom räcker ganska länge :P
 
Sv: pris på mineraler...

Har varit och handlat mineraler nu. Den vita kostar 215:- ink. moms!
 
Sv: pris på mineraler...

Hmmm... Jag betalade 199:- för den vita förra veckan! :)
 
Sv: pris på mineraler...

Ja, priserna varierar tydligen beroende på var i landet man handlar... :mad:
 
Sv: pris på mineraler...

Jag fick med en massa mineraler igår när jag hämtade nya hästen, vet inte om det är blå eller vit, men det är iaf två tunnor, med ungefär 10 kg i varje.
 
Sv: pris på mineraler...

komineraler är billigare! går utmärkt att ge hästar oxå
 
Sv: pris på mineraler...

Har precis köpt Krafft miner Blå. Köpte hinken för 169 kr (eller var det 159 kr...blev lite osäker nu, men ngt av de två var det)
 
Sv: pris på mineraler...

Anng skrev:
Har precis köpt Krafft miner Blå. Köpte hinken för 169 kr (eller var det 159 kr...blev lite osäker nu, men ngt av de två var det)

:eek: jag köpte också ny hink idag! den kostade 210 spänn. orättvist! :mad:
 
Sv: pris på mineraler...

Här kostar en hink grön 169 kr. Men det är ett välkänt fenomen att alla kraftprodukterna skiljer i pris i olika delar av landet/på olika Odal.. Gäller även kraftfodret.
 
Sv: pris på mineraler...

Lazio skrev:
:eek: jag köpte också ny hink idag! den kostade 210 spänn. orättvist! :mad:

Hehe...och ändå köpte jag på det dyraste stället häromkring. Jag har väl bosatt mig rätt :)
 
Sv: pris på mineraler...

vovicockokanon skrev:
komineraler är billigare! går utmärkt att ge hästar oxå

Brukar man inte säga att MAN INTE SkA GE HÄSTAR MINERALER ANPASSADE FÖR NÖTKREATUR?! :confused: Mineralfodren är olika sammansätta och hästar och kor är ju olika och har olika behov av mineraler!

Det är säkert inte "farligt" :devil: med komineraler, men frågan är om man tjänar så mycket på det? Det kan ju ändå bli fel med mineralbehovet då. :rofl:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 391
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 698
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 939
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp