Pris på denna stübben sadel?

E

Etolie

Hade denna tråd inne förut men den tycks ha gått upp i rök :confused:

Vad skulle du ge för en 1 år gammal stübben siegfried MF hoppsadel i mkt. bra skick? Nypris:11.200kr.

7000 kanske.... En sadel sjunker MKT i pris första tiden, som exempel kan jag säga att jag fick låta min 1mnd gammla Pessoa gå för 10.000kr, 5-6000 under nypris...

Tycker nästan det är löjligt när folk annonserar ut ett-två år gammla sadlar bara 1-2000 billigare än nypris, då kan jag ju lika gärna köpa en helt ny sadel! Även om sadeln är i bra skick, så är det för dyrt.

Håller med dig!

En sadel som annonseras ut ett par tusen under nypris skulle jag aldrig köpa, då kan jag lika gärna köpa en ny!

Var på m*stang och provade ut 2 nya sadlar till min häst eftersom stübbensadeln inte passade på henne. Fick den då värderad till 10.000kr.

Hmm...alla sadelprovare värderar upp sadlarna...man brukar få ganska bra betalt i inbyte på nya sadlar men det är svårt att sälja dem privat för mkt pengar. Nya sadlar tappar mkt värde:(

Att sadeln blir värderad är absolut ingen garanti för att sadeln blir såld för det priset. Vad en sadel/bil/sak/whatever är värt, är lika med så mycket som någon kan tänka sig betala för det.

Det är inte alls säkert att du får sadeln såld för det priset heller så...men men.. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 890
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 280
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka