Pris för kastrering (OHE-operation) tik?

Sv: Pris för kastrering (OHE-operation) tik?

*halva' Sanvikens personal stötte jag ju på igår btw, som ett annat PS. Många av dem jobbar nu på Gävle Hund & Kattpraktik. Som ju har samma faciliteter som Sandviken (dvs möjlighet att emot samma fall som Sandviken och ge samma vård som Sandviken), så det finns ju tack och lov ett alternativ (som jag inte visste fanns förrän min hemmavet sa det.. där ser man).
 
Sv: Pris för kastrering (OHE-operation) tik?

Sådär, 250 ml ringer glukos intravenöst och 125 ml ringer acetat subcutant och damen började iaf vara i närheten av normal. Var (som jag räknat ut, trots Ultunas besked inatt att jag bara var 'nojig') ordentligt uttorkad, och vet tyckte när vi kom in 'men oj vad låg hon är!' och jag hade stunden innan tänk för mig själv att 'det var fasiken vad hon piggade på sig bara av att komm till vet då'. Säger en del om hur hon var hemma..

Var så uttrokad så när vet skulle raka för att sätta kanylen så vid rakningen sprack huden över blodkärlet rakt upp och blottade blodkärlet :ph43r:

Fick en antibiotikainjektion med för att slippe ge oralt idag, och så bytte vet ut rimadylen mot något licenspreparat som jag aldrig hört talas om, som han sökte rätt på, fixade licens för och importerade för en annan hund en gång i tiden, torbutrol. Irriterar inte magen alls.

Hon blev märkbart piggare efter att ha legat på droppet och snabbt som ögat absorberat det hon fick under huden. Jag fick deluxeVIPservice när jag satt med henne och fick både the, smörgås och kaka. Och tydligen är mina greyisar (B har ju legat på dropp + sc behandling där han med) VIP-patienter och de enda som fått 'ligga inne' hos vet, ens som dagpatient. Man ska inte underskatta greyhoundcharm :devil:

Köpte med mig Hills i/d samt specifics motsvarighet hem med, för att se om jag kan få i henne någon näring, man kan ju lösa ut de i vatten så det blir som välling med. Och apropå välling så är Borks gamla majsvällingpaket framrotat.

Aptiten var tillbaka när damen kom hem igen iaf (BRA!) och hon åt en matsked hills i/d och 'drack' en matsked välling. Får väl se om det vänder. Får zoolac också.

Så, nu får vi se om det vänder, eller om det får bli en VIPbehandling till.. *hoppas inte* Och som vanligt är hemmavet larvigt billig.. 720 pix för att ligga på droppet + behandlas s.c., plus torbutroltabletterna (12 st) som jag vet eg kostar 40 kr/st, plus antibiotikainjektionen. Det är så man undrar om han ens går runt på det..
 
Sv: Pris för kastrering (OHE-operation) tik?

Hållet tummarna förfortsatt förbättring o tillpiggning!
 
Sv: Pris för kastrering (OHE-operation) tik?

För de intresserade:

Fortfarande ganska trött, sover mest. Men med tanke på att hon sov typ fem minuter totalt i natt, och genomgått en operation etc, så är hon 'förlåten'.

Men hon blev ju mycket piggare efter att ha vätskats upp. Och hon har fått behålla 'maten'. Sist jag gav så gav jag 4 dl ganska tjock majsvälling med 5 matskedar Hills i/d utblandat i, och hon åt med god aptit och allt stannade kvar iaf! Och hon kom och kollade hoppfullt när jag öppnade kylskåpet för att ta en kvällsmacka

Fick smärtstillande vid nio, och sovit som en stock sen dess, men har nog en del 'sova ikapp' att göra, och har ju dessutom inte fått i sig så mkt energi senaste dygnen. Har ju fastat sen söndags morse inför OP, och inte fått i sig ngt efter förrän glukosdroppet idag. Vattnet togs ju bort vid midnatt natt mot måndag, inför OP. Sen fick hon ju dropp under OP, men fick inte behålla vätska efter och kräktes ju upp extravätska med så att säga (hon kissade precis innan droppet, så mööörkgul urin har jag inte sett ens när hanens lever varit ordentligt kajko och levervärdena varit helt åt skogen..). Så inte så konstigt hon är trööööött som sagt, men vill gärna se henne bli mer energisk med innan jag ropar hej.. Så hon inte rasar igen, det går ju fort med tunnisarna som sagt om/när det vänder (både uppåt och neråt..)

Men, hitills går de stadigt framåt sen droppet, och förhoppningsvis är hon lite mer energisk imorgon med (även om det är ganska bekvämt när DAMP-tendenserna inte är där som de brukar vara *s*) och får fortsätta behålla mat och vätska.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp