Sv: Pris för kastrering (OHE-operation) tik?
Sådär, 250 ml ringer glukos intravenöst och 125 ml ringer acetat subcutant och damen började iaf vara i närheten av normal. Var (som jag räknat ut, trots Ultunas besked inatt att jag bara var 'nojig') ordentligt uttorkad, och vet tyckte när vi kom in 'men oj vad låg hon är!' och jag hade stunden innan tänk för mig själv att 'det var fasiken vad hon piggade på sig bara av att komm till vet då'. Säger en del om hur hon var hemma..
Var så uttrokad så när vet skulle raka för att sätta kanylen så vid rakningen sprack huden över blodkärlet rakt upp och blottade blodkärlet
h43r:
Fick en antibiotikainjektion med för att slippe ge oralt idag, och så bytte vet ut rimadylen mot något licenspreparat som jag aldrig hört talas om, som han sökte rätt på, fixade licens för och importerade för en annan hund en gång i tiden, torbutrol. Irriterar inte magen alls.
Hon blev märkbart piggare efter att ha legat på droppet och snabbt som ögat absorberat det hon fick under huden. Jag fick deluxeVIPservice när jag satt med henne och fick både the, smörgås och kaka. Och tydligen är mina greyisar (B har ju legat på dropp + sc behandling där han med) VIP-patienter och de enda som fått 'ligga inne' hos vet, ens som dagpatient. Man ska inte underskatta greyhoundcharm
Köpte med mig Hills i/d samt specifics motsvarighet hem med, för att se om jag kan få i henne någon näring, man kan ju lösa ut de i vatten så det blir som välling med. Och apropå välling så är Borks gamla majsvällingpaket framrotat.
Aptiten var tillbaka när damen kom hem igen iaf (BRA!) och hon åt en matsked hills i/d och 'drack' en matsked välling. Får väl se om det vänder. Får zoolac också.
Så, nu får vi se om det vänder, eller om det får bli en VIPbehandling till.. *hoppas inte* Och som vanligt är hemmavet larvigt billig.. 720 pix för att ligga på droppet + behandlas s.c., plus torbutroltabletterna (12 st) som jag vet eg kostar 40 kr/st, plus antibiotikainjektionen. Det är så man undrar om han ens går runt på det..