Pris för begagnad Premier??

M

Madame

Jag ska sälja min hoppsadel, en Premier France. Fick den med hästen när jag köpte henne, men den passar inte.
Hur mycket kan man ta för en begagnad Premier? Den är fin och så, har inte aning om sånt. Jag har ju bara hållit på med trav och skogsridning lixom! :P
Så jag hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig!

Sv: Pris för begagnad Premier??

De ligger tyvärr inte så högt i pris. Är det en flatback eller är det allround mot hopp? Kollar man priserna på beg marknaden så ligger de mellan 1.000-4.000,- beroende på modell. (Vet dock inte man får sålt dem för 4.000,- Tror knappast det!). Allt beror ju också på hurdant skick det är på sadeln! Olika personer har ju olika definiering av "fint skick" - har jag märkt :cool:

Sv: Pris för begagnad Premier??

Det är en flatback. Jo, det har jag också fått erfara. Men jag sätter oftast lägre gränser än de jag säljer åt. Låter dem inte ha för höga förväntningar, så jag säger hellre att den är sliten och så än att den är i absolut toppskick! :p
Men jag är nöjd bara jag får den såld, nu hänger den bara till ingen nytta, synd på en fin sadel lixom!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 480
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?