- Svar: 64
- Visningar: 9 092
Efter mitt förra inlägg om prioriteringar, så valde jag att dra ner på ridningen en gång per vecka under odlingssäsongen (som är t.o.m. oktober månad). Jag tog upp saken med hästens ägare. Hon vill förmodligen inte att jag rider mindre än 3 gånger i veckan men sa varken bu eller bä. När det blev dags att bestämma dagar för den här veckan nämnde hon vilka dagar hon jobbar kväll (för dessa dagar är hon glad över om jag tar). Så jag sa måndag och fredag, vilka var 2 av dessa. Hon frågade då om jag kunde ta någon mer dag. Jag tänkte ett varv och insåg att om det regnar kommer jag ändå inte att göra något i trädgården, så då kan jag lika gärna rida en dag under helgen också. Det finns ju ridhus. Annars behöver jag nyttja tiden här hemma.
Men jag har nyss fått veta att jag är tvungen att vara på huvudkontoret en dag varannan vecka, vilket är en fördubbling mot hur det varit förr. Som jag sa tidigare så tar en enkel resa dit 3 timmar och eftersom jag reser på fritiden har jag i princip ingen fritid alls de två kvällar som går åt till att resa.
Så det där blev plus-minus-noll. En kväll mindre ridning i veckan byttes mot två kvällar resor varannan vecka .
Så vad ska jag dra ner på nu?
Men jag har nyss fått veta att jag är tvungen att vara på huvudkontoret en dag varannan vecka, vilket är en fördubbling mot hur det varit förr. Som jag sa tidigare så tar en enkel resa dit 3 timmar och eftersom jag reser på fritiden har jag i princip ingen fritid alls de två kvällar som går åt till att resa.
Så det där blev plus-minus-noll. En kväll mindre ridning i veckan byttes mot två kvällar resor varannan vecka .
Så vad ska jag dra ner på nu?