Sonens namn kom till av en slump typ dagen efter jag fick veta att jag var gravid. Situationen var så komisk att vi valde att använda det som arbetsnamn. Till min förfäran så insåg jag ungefär halvvägs in i graviditeten att det skulle bli väldigt svårt att anamma något annat namn. Och det var inte ett namn jag skulle valt egentligen... Men det var så självklart när han var ute att det var en sån han var
Det är ganska kort, bjuder inte in till smeknamn och funkar internationellt. Sen har det väl fått en uppsving senaste åren så det har blivit lite vanligare.
Jag tänker som du med religiösa namn, de går bort direkt! Och jag vill ha ganska korta namn och inte de vanligaste.
Denna gången har vi inget arbetsnamn och är bara överens om några flicknamn. Pojknamn har vi inte ett enda vi är överens om
Förra gången var det tvärtom?!
Jag kommer vara noga med att det är ett "snällt" namn. Blir barnet lika vilt som det vi redan har tror jag att de kan behöva lite hjälp med att tona ner så att det inte blir en riktig ligistvarning av det. Typ "jamen det är ju de där ungarna "xxx och xxx" och så kan man riktigt höra på namnen hur stökiga de är