Prince river xx

roge

Trådstartare
Hej!
Jag vill veta mer om prince river xx. Är det någon som har hästar efter honom, hur är de i exteriör och temperament. Ja berätta allt ni vet om prince river :)
jättesnällt om ni gör det!
Mvh martina

Sv: Prince river xx

Min första häst är efter PR och henne har jag haft i snart 9år men har efter en skada inte blivit mer än pomenadriden sedan 02.

Men hon är det bästa som hänt mejoch hon har alltid minst en räv bakom varje öra, när jag rider kan hon hoppa och busa men vet var gränsen går så man inte trillarav och man kan sätta upp en 2åring på henne och hon tar ett steg i taget för att ungen inte skall trilla av.

förr när det var dåligt väder ute så vägrade hon att gå ut ur stallet så det var bara att låta henne vara inne dom dagarna men det har blivit bättre.

Hon har i alla år visat när bettet börjar och slutar genom att på våren inte vilja komma in på nätterna och på hösten att hon vill in.

På vintern tycker hon om att göra sönder isen på vattenpölar och på våren vill hon stå och äta av dom första nya grässtråna som kommer under vattenytan.

Detta är dock en MYCKET känslig dam som.

Min älskade Cinderella.

Är hon u. fullblodsmamma då?
Hur är hennes gångarter, sitter här och läser om hans avkommor och det verkar som de flesta inte fått så bra poäng på sina gångarter.

Är hon u. fullblodsmamma då?
Hur är hennes gångarter, sitter här och läser om hans avkommor och det verkar som de flesta inte fått så bra poäng på sina gångarter.

Hans stamboksförda ston har fått dessa poäng
Procenten är baserad på fyra första leden

Busan RP 1132
50% xx 50% newforest
77887=37p

Jessie River RP 1066
50% xx 31,25% arab 12,5% russ 6,25% hbl
99787=40p
"vägvinnande skritt, svagt påskjut i trav"

Moravikens Marilyn RP 1095
50% xx 50% welsh
77887=37p
"Skritt ledig, vägvinnande. Trav kort, markbunden, energisk"

Princessan RP 1097
50% xx 50% russ
77887=37p
"Avspänd skritt. Markbunden trav"

River's Pepita RP 1077
75% xx 25% newforest
88897=40p
"Lång vägvinnande skritt, framtung trav"

River's Pride RP 1138
75% xx 25% newforest
88889=41p

Sally Riverina RP 1162
50% xx 50% newforest
77786=35p
"Skritt ledig, vägvinnande. Trav framtung, markbunden."

Min kompis har en häst som heter Moravikens x2000, och Prince river är hans morfar. (;

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
535
Senast: sweep
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka