Prince R.S.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Issy
  • Startdatum Startdatum
I

Issy

Hej,

Någon som har en avkomma efter denna hingst? Eller erfarenheter och upplysningar om honom?

Har ett sto som är dräktig med honom. Så det skulle vara kul att höra om hans avkommor.

Tack på förhand,

Sv: Prince R.S.

Han har bara än så länge 33 avkommor så det kanske blir svårt att hitta nån här? Äldsta avkommorna är födda 1999.

Jag har ingen egen häst efter honom men ett sto i stallet är dräktig med honom och även hennes tidigare avkomma är efter honom! Lilla "Sessan" som vi kallar henne för är en trevlig häst. Hon var lite nervös av sig när hon var liten och hade mycket egen vilja. Det året fanns det två föl i stallet och hon var den som "märktes" mest. Hon var svår med grimträningen osv. Nu är hon två år och är hos tränare. När hon skulle köras in så hade hon lagt sig ner i protest några gånger. Hon har sprungit premielopp nu och det gick bra.
Jag har inte träffat henne sen hon lämnade vårat stall, men att det verkar iaf som om hon är en bra häst. Ägaren har som sagt var betäckt stoet igen med samma hingst så han verkar nöjd!

/ Maris

OK, tackar för infot! :bow: Så sant finns ju inte så många avkommor än :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?