Prickar på bilder...

Sorbe

Trådstartare
Bilder som är fotade inomhus är det ju ofta fläckar på, beror det på att det är massa dammpartiklar som susar runt i luften och syns när blixten slår ut?

Sv: Prickar på bilder...

Har för mig att det har att göra med att kameran inte klarar att sätta rätt färg under mörka förhållanden. Det kallas för någonting, men självklart är det som bortblåst nu...

ställ om blixten till ett läge för att fotografera längre bort, om det är en canon så höjer du blixtstyrkan så hamnar blixtens fokus på 15-20m istället för 2-4m

Jag har grubblat över vad sjutton du kan mena, men begriper inte. Kan du lägga in en bild så det blir lättare att förstå? För det är väl inte högt-isotal-brus du åsyftar?

Jag har grubblat över vad sjutton du kan mena, men begriper inte. Kan du lägga in en bild så det blir lättare att förstå? För det är väl inte högt-isotal-brus du åsyftar?

Tror hon menar sånt här:
orbs-6540.jpg

Jag behöver inte hjälp med fotografering då det inte blir så när jag fotograferar. Reagerade bara på en bild på Buke jag såg igår.

Om det är blixtbilder så tror jag det är att blixten slår i partiklar framför kameran, tex damm, snö eller regn.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 691
Senast: Badger
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
16 914
Senast: Cattis_E
·
Bukefalos Hej @Gunnar ! På mobilen när jag ska lägga in en bild via en länk så dyker det såklart upp en ruta där jag klistrar in länken och ska...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 506
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar