Prestige vs Equipe?

R

Rebecca_R

Nu måste ny sadel införskaffas och sitter o velar lite.
Jag har en prestige meredith d som jag verkligen älskar över allt annat.
Men tänkte förut att skulle ja köpa en ny så skulle d bli en equipe, har hört mkt bra om dom, tills jag läste en tråd här på buke.
Så nu vill jag höra era synpunkter.
vad skulle ni välja?
Och glöm inte säga varför:)

:bow::bow:

Sv: Prestige vs Equipe?

Jag skulle inte ha några problem med att välja efter att ha läst den tråden. Jag tycker de flesta synpunkter om Equipe kommer fram där, både bra och dåliga.

hm.. jag skulle nog valt prestige. Det beror på att jag främst tycker att equipesadlarna mest bara är något utav en trendsak som man ska ha just nu..:cool:

jo det var den tråden jag syftade på, men jag menar just prestige vs equipe. inte equipe i allmänhet. :)

Borst: haha jo så kan man oxå se det men jag tänkte mer kvalite osv:)

Jag hade först Prestige sedan equipe och nu Butet.

När appalosa (hette de va?) skulle börja göra "prestige" så var det typ 20 personer som slutade. De gick ihop och började producera equipe.
Så jag tkr det är ganska lika.

men du som haft båda, vilken tkr du höll bäst kvalite?

Unjefär samma tycker jag.
Gillar equipe bättre "som sadel", dock har min häst fått ont i ryggen av 2 olika equipe sadlar.
Var så länge sedan jag hade prestige, typ 6 år sedan :p

Vilka modeller är du ute efter då?

jag skulle helt klart välja prestige, sen lgger inte equippe bra på min häst :p
Älskar min Arezzo :love:

oj, varför fick dom ont då?

Equipe har ja ju bara provsuttit i på globen så är svårt och säga vilken modell :/
Men köper jag prestige blir det en likadan till, en meredtih d

De låg typ dåligt på ryggen.
2 olika modeller men samma sak.

equipe. hundra ggr skönare :angel: tror ja ska köpa en

haha men Lotta!
Du har inte ens ridit i dom modellerna vi pratade om haha du e en sån liten mupp:D

hm.. jag skulle nog valt prestige. Det beror på att jag främst tycker att equipesadlarna mest bara är något utav en trendsak som man ska ha just nu..:cool:

Tycker att både sitsen och lädret i Equipe är betydligt bättre än Prestige.

Har båda haft gamla Equipe och nya och är väldigt nöjd med mina.

Nu passade inte Prestige min häst men däremot Equipesadeln. Tycker nog att Equipen är den sadeln som jag suttit i bäst och då jämför jag med de sadlar jag haft dvs Butet, Dominus, bates, Prestige, Kieffer, Passier mfl

Senast ändrad:

Har haft både olika modeller prestige och equipe. Jag föredrar absolut equipe som ryttare. De absolut trevligaste sadlarna jag ridit i.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 813
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30