Andorra
Trådstartare
Har provat en top dressage på pållen och den verkar ligga bra, åker iaf inte fram som många andra sadlar gör. Var ju övertygad om att den här också skulle åka fram så jag var lite halventusiastisk när jag red i den. Hade ju inte förväntat mig att den skulle ligga på plats efter ridturen.
Fick dock en känsla av att jag åkte bak mot bakvalvet när jag red och att den var lite hal. Kanske att hästen tog kortare steg med frambenen men eftersom den inte åkt fram så borde den inte klämma på bogbladen. Jag var som sagt inte helt koncentrerad.
Ska testa den igen nu i helgen men har lite funderingar.
Vill gärna ha synpunkter på sadeln om den är bra och värd sitt pris.
Går det att värma om bommen om hästen skulle ändra sig?
Andrahandsvärdet?
Den här är en 35a och vad jag har förstått så är dressyrsadlarna bredare än hoppsadlarna i samma storlek. Någon som vet hur många grader en 35a är (ungefär) i dressyrmodellen. När dom mätt min häst så har han ungefär 36-37 i prestige men då snackade de hoppsadlar.
Fick dock en känsla av att jag åkte bak mot bakvalvet när jag red och att den var lite hal. Kanske att hästen tog kortare steg med frambenen men eftersom den inte åkt fram så borde den inte klämma på bogbladen. Jag var som sagt inte helt koncentrerad.
Ska testa den igen nu i helgen men har lite funderingar.
Vill gärna ha synpunkter på sadeln om den är bra och värd sitt pris.
Går det att värma om bommen om hästen skulle ändra sig?
Andrahandsvärdet?
Den här är en 35a och vad jag har förstått så är dressyrsadlarna bredare än hoppsadlarna i samma storlek. Någon som vet hur många grader en 35a är (ungefär) i dressyrmodellen. När dom mätt min häst så har han ungefär 36-37 i prestige men då snackade de hoppsadlar.