Prestige; 34=normal bomvidd

Magica

Trådstartare
Blir inte klok på detta, har läst en massa olika gamla trådar men får inte fram mitt svar där så nu testar jag här; är 34 = normal bomvidd?
:confused:

Min häst har 33 på Prestige hoppsadel och 31 på Siegfried allround samt 34 på Prestige dressyrsadel och skulle passa i 32 Stubben dressyr enligt sadelutprovare.
Trodde i min enfald att man kunde ta samma bomvidd till hopp och dressyr men så enkelt var det inte....

Jag har fått veta att 34 är aningen vidare än normalt

34 är något vidare än normalt. 33 är normal bomvidd på en Prestige sadel!

Nja, numera anses 34 vara normal, eftersom trenden är att ALLA sadlar blir vidare. 33 är normal åt det smala hållet

Tack för alla svar! :bow: nu har jag blivit lite klokare :cool: Har nu också köpt en Prestige Golden Star till min pålla med bomvidd 34 och den satt perfekt! :bump: En helt underbar sadel!

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 338
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
1 078
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 223
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar