Prestationshavre hur bra är den?

et_flickan

Trådstartare
E-t får idag 0,5 kg havre och är både helt bra i magen och väldigt fin i hullet. Hon får fortfarande HippoAlfa.

Nu till frågan vad tycker ni om Åsebros Prestationshavre?
Det är 98% fett i den och jag är jätte sugen att prova. Tänkte ge henne samma mängd havre som nu.

Sen vill jag bara säga att hon har börjat äta 6 kg hö inne :eek: pluss att hon står och äter höensilage hela dagarna.
Linfrökakan är slut och han vi köper det av får inte hem det förens om 2 veckor :(, skulle ha fått hem det igår men då glömde gubben som körde att ta med nåt.

Sv: Prestationshavre hur bra är den?

Om det funkar med vanlig havre, varför byta?
Prestationshavre låter dessutom dyrare än "vanlig".

(98% fett låter för övrigt mer som olja än spannmål...;) )

Jo den funkar men eftersom det är mer fett i den havren så tänkte jag prova. Den är överdragen med sojaolja eller hur man ska säga.

Så fasligt dyr va den inte, nu köper vi havre av bonde för 60 kr och den funkar väll men jag vill ha nått bättre, prestationshavren kostar 93.

Jag har läst mkt om din pålle...men om nu den havren är överdragen med sojaolja...varför tror du att hon ska äta den och inte olja som vanligt?Om jag va du skulle jag försöka hälla på 1 dl olja på din vanliga havre först och se OM hon äter det...isåfall skulle ju det vara bättre då du kan öka oljan efter ett tag...bara en tanke..:angel:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 628
Foder & Strö Hej, jag har ett 17 årigt sto som är insulinresistent. Problemet är att hon är tunn och har svårt att lägga på hull. Hennes revben syns...
Svar
19
· Visningar
2 939
Senast: Desiree2
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Foder & Strö ..vad gör man då? Allt hö jag hittat hittills är aningen dammigt eller luktar illa eller så är det för mycket protein i det. Hästarna...
Svar
17
· Visningar
1 904
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka