Pressentation av er och era katter

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaHeikne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 784
Sv: Pressentation av er och era katter

jag ska presentera mina två då (eller ja familjens)

Arvid och Benny, hel bröder. men från olika kullar
Bondkatter. av okänd stam (jag vet ju vem mamma och pappan är men att skriva deras namn skulle med all säkerhet inte säga er ett skvatt)

Dessa två katter älskar varandra, folk som hälsar brukar antyda att dom tror att våra katter är homosexuela då dom gärna ligger på varandra.

Arvid är den äldre (3 år i sommar) och han är den knäppast katt jag vet.
Han äkskar kartonger (vilket i sig kanske inte är så konstigt), han kan komma på såna idotiska saker tex. min mamma såg han sitta på bänken där dom har sin mat och hänga ner med fran tassarna, och man såg verkligen hur han sträckte och sträckte på sig.
Så mamma frågade:" men arvid vad gör du?" han tittade upp och fortsatte sedan att sträcka på sig till han ramla ner.
Han är också värdens största mes, och så fort de kommer någon annan katt i närheten (förutom lillebror då) så befinner han sig högst upp i ett träd.
Han har också väldigt svårt för att inse att lillebror håller på att bli stor och ska fortfarande slicka lillebror i stjärten.
Men nu börjar han få stryk när han förösker sig på de då lillebror är ett muskel paket i jämförelse med honom.
han älskar även mina hästar, och när jag flyttar dom på sommar bete ca, 1 km bort så är han väldigt mkt där.

Benny blir 2 år i augusti och är den tuffa av dom.
Han älskar att reta och leka med hundarna,
helst en av dom som är väldigt skvätt rädd,
han gömmer sig i soffan, sen när han ser att han går förbi hoppar han på honom, hunden blir ju givetvis rädd och man ser verklige hur nöjd Benny blir.

här kommer några bilder på busarna.

Arvid,observera att detta inte var någon sekund bild, utan han stog sådära länge och väl. av nån anledning..
shoebox.msnw

kartonger är som sagt hans passion, hur stora eller små dom än är.
shoebox.msnw

shoebox.msnw

Benny
shoebox.msnw

shoebox.msnw

Båda Kissekatterna
shoebox.msnw

Här har ni en äkta västernorrlänning i sina bästa år ;)

Sickan busar!

Sickan200.JPG

Varit hemma hos oss kanske 2 veckor? Börjat fått utforska den stora världen! :)

sickan.jpg

Syns inte!

Sickan_liten.jpg

liten kisse brevid Lina

sickan_och_lina.jpg

och så här vacker är vi nu

sickan_huvud.jpg

Han heter Charls Ingvar men kallas för Sickan :angel: :p Född 04.02.?? (minns inte just nu... måste ha en almenacka!) Hans pappa är en gigantisk gul norsk skogskatt och mamman är en bondkatt.
Han är en busig kastrerad kille som ÄLSKAR andra katter! Grannens 19-åriga gamle hankatt är rätt utsatt för Sickan små attacker och försök till lek. Annars har vi en trevlig okastrerad hankatt här som är Sickans bästa kompis. Dock är han mycket "vuxnare" än Sickan så han får också stå ut med lekförsök... men det liknar mer mordförsök ibland :rofl: men på kvällarna stojjar dom och har jätteskojj!

Här är min systers katt Harry, korsningskatt f.04.02.?? (minns inte det heller) :rofl:

Stilig
och så vacker

Jag hade visst inte presenterat mej och "mina" katter här, så jag får väll göra det nu :)

Egentligen är det min sambos katter, men jag fick dom ju liksom på köpet när vi flyttade ihop :smirk:

First, we have Blinkers :banana:
Han är 2 år gammal och en korsning mellan bondkatt och amerikansk Perser. Han är världens monsterkatt och väger typ 7-8 kg. Kolugn och tar verkligen livet med ro :cool:
blinkers_orig_SE.jpg

Then, we have S*Löddeskogens Hope, som är en renrasig Main Coon. Hon är ca 1 år och en riktig clown och håller alltid på med något bus.. :d
Det är tänkt att hon ska ställas ut litegrann och kanske få kattungar med någon fin Main Coon-hanne i framtiden :)
hope_orig_SE.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 614
Senast: Lingon
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025