Pressentation av er och era katter

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaHeikne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 4 784
Sv: Pressentation av er och era katter

Har Röde egen Buke-användare?? ;)

Är din Röde från samma ställe som Virres?

Den är så lik våra katter ;)

Röde är från Närke....från Lizzie här på buke närmare bestämt :D

Jag har en Zassi.En svart/vit innekatt som blir två år i juli.Henne har jag haft ganska exakt ett år, fick henne av en kille som var allergisk!Hon är som en hund och hur snäll som helst.

Sen har jag en Ida som jag haft ca en månad.Hon är tre år i år och svart/brun.
Henne skaffade jag för att Zassi skulle få sällskap.
En lite försiktig men jätte go dam.

Har inga fina kort på Ida än tyvärr...Det här får duga tills vidare http://groups.msn.com/SommarMagic/ida2mars.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=146

Zassi http://groups.msn.com/SommarMagic/zassi4feb.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=128

http://groups.msn.com/SommarMagic/zassi4feb.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=126

http://groups.msn.com/SommarMagic/zassi4feb.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=127

http://groups.msn.com/SommarMagic/julen.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=88

Jag heter Madde, har två bondisar.

Chili, bortskämd liten sötnos på 4 år, sköldpaddsfärgad, föraldrar okända...

Peppar, pratglad litet bustroll på 3 år, svart med vita strån på bröst och mage.

http://www.nosslin.se/gallery/bukekatt/PICT3004

Senast ändrad av en moderator:

Jag och min dotter är inneboende hos ett gäng NorskaSkogkatter på Hisingen i Göteborg, de är f.n. 6 till antalet men i maj blir de 7.
Det är:
S*Prissman's Noomi Salome Princess, vår lilla prinsessa i verkligheten, sockersöt!

S*Prissman's Porslina Hearts Deligth, en gossetjej som hittar på förbaskat mycket rackartyg.

S*Kyrkbacken's Fia, en helt underbar liten svartsmoke tjej som har fått en kull otroligt vackra bebisar.

S*OnTinTio's Sarassa, en stor tjej som är väldigt bestämd och som bara kelar när HON vill, dricker bara ur kranar....river toarullar :devil: Har fått två vackra kullar hos oss.

S*ExAnimo's Adhara, en stor maffig tjej med humör, hon har fått sitt första cert och vi ser fram emot mer....

DK Killix Nicky, vår maffige hane :love: han är ursnäll och gosig, problemet är att man inte blir av med honom när han är på kelhumör, folk blir förälskade i honom direkt när de träffar honom, vi hoppas på bebisar snart efter denna vackra Danmarksimport.

Vi väntar hem S*Jaworas Darla i maj, ännu en underbar skogistjej! :love:

Vi gillar att åka på utställningar men vi är rätt nya på det så vi känner inte allt och alla och är därför lite blyga :o ser ni oss på nån utställning så välkomna fram och prata lite :D

Mitt ibland detta bor även jackrusseltjejen Smulan, världens snällaste russell, hon jobbar med mig hela dagarna så hon slipper katterna på dagarna iallafall, det är ju jobbigt när de vill tvätta henne i öronen mm. ;)

Det var lite om oss, vill ni veta mer gå in på:
http://medlem.spray.se/merlynlindahl/

Det här är min lilla misse :love:
Bild_009_litet.JPG

Han heter Grynet, inte döpt efter henne i tv! Visste inte något om henne när han döptes och för det första sa "uppfödaren" att han var en hon när vi fick honom, han var dock väldigt liten då så det var svårt att se. Sen ville vi inte döpa om honom eftersom han redan då hade börjat lyssna till namnet.
Grynet är i allafall 4 år och han är en bondkatt. Veldigt busig och lekfull av sig och han älskar räkor och skinka!

Bild_005_litet.JPG

Som sagt var, han är ganska busig.. :D

Jag har 2, båda renrasiga Brittiska Korthår.
Mamma är S*Iliadens Yoga, svartvit kastrathona på 4,5 år. Och så har jag hennes dotter S*Lisuanto's Abiding Addiction, en lila tös på 16 månader som jag själv fött upp.
Abbie är fortfarande fertil, men kastreras antagligen i höst. Planerna var att använda henne i avel, men hon har en genetisk defekt så det blir inte så.

Hade en svart huskatt tills 1/3 då hon tyvärr fick tas bort. Hennes njurar slutade fungera, men hon är min favorit och älskling för all framtid.

Min dator är paj så bilder får ni vänta några veckor på.

Senast ändrad:

Hej jag heter Karin.
Jag, min pojkvän och en kompis (våran inneboende) har 3 katter som heter Zorro, Zombie och Zoltan. Alla är huskatter och födda i april/maj 2004 (vi vet inte säkert eftersom dom blev födda utomhus hos "uppfödaren"). Zombie och Zoltan är syskon och Zorro är deras kusin.

Min katt Zorro:
zorro17.jpg

zorro18.jpg

Min pojkväns katt Zombie:
zombie13.jpg

zombie10.jpg

Kompisens katt Zoltan:
zoltan8.jpg

zoltan9.jpg

Alla killarna:
zzz9.jpg

Ni som läser Kattliv, kommer ni ihåg en artikel i förra eller förrförra numret (kommer inte riktigt ihåg då jag inte prenumererar utan läste tidningen på biblioteket) då det var en artikel om hur sveriges vanligaste huskatt såg ut? Jag kan säga att det INTE är min Zorro som är med men den katten som "vann" ser nästan precis ut som min, den hette Zorro och ägaren hette Karin, lustigt va?

Här kommer mina katter :love:

JNFQFNEOLQHMK.jpg

^
Detta är Elvira och Ivan, Elvira (den stora på bilden)gick bort i höstas, och Den lilla svartvita är Ivan, och han är såå mycket större idag, Norsk skogskatt, ca 3 år

JNFQFNDPGSEPE.jpg

^
Nova, 1år i sommar, norsk skogskatt/bondkatt

JNFQFMONGQNOO.jpg

^
Felix, bondkatt, 8år

JNFQFMMONOEPM.jpg

^
Plupp, bondkatt, 2år

Har inga bra bilder på min katt (varför kan han aldrig vara still så jag hinner ta några) men kan ju presentera honom ändå :)

Baltazar heter han och är född 2003. Var inte alls tänkt att jag skulle ha honom, ännu mindre att jag skulle ha en katt. Jag är egentligen en katthatare, gillar inte katter någonstans. Eller jo dom är fina, men så oberäknerliga.

Iaf när Baltazar föddes i stallet trodde jag att det var något fel på honom så jag var säker på att han skulle dö under natten. Men inte då, han är en frisk katt i sin fulla action. Även om han säker bara har 2 liv kvar ;) Har skadat ögat, blivit illa biten av något 2 gånger (typ en iller eller något som biter katterna, flera som har haft likadana bett), blivit kastrerad som medförde en infektion+ att han på det har hoppat in i en vägg i ca 200km/h (ett mirakel att han inte knäckte nacken)+ massa annat :p

Så det var lite om min kissekatt, Baltis

Jag har sedan 1986 ställt ut mina katter.
Först var det endast huskatter.
Sen kom min underbara Turkiska Vanhane Amrafel Eclair :love:
Så sen 1990 har jag fött upp Turkisk Van under stamnamnet Kladden´s.
2002 Fick jag min första kull Scottish Fold.

Dom katter som nu lever hos oss är:

Europa Premier Wi´nte Sams Vanastic Van,kallas för Plutten :love: , född 27/6-91,Turkisk Van röd-vit, kastrerad, numera pensionerad utställningskatt med bl.a. BIS-VETERAN och Bästa Semilånghår Hane..på samma utställning!!! :banana: .

Premier Wi´nte Sams Sweet William, kallas för Wille :devil: , född 9/11-98, Turkisk Angora, blå-vit, kastrerad, rycker in som utställningkatt med jämna mellanrum..är dock "stoppad" i Sverige och måste åka utomland för fortsatt certifikattagning....

Internationell Champion Wi´nte Sams St Lucia, kallas för Ebba :love: , född 28/4-00, Scottish Fold, svarttigre-vit, avels- och utställningskatt, har hitills fått 1 kull -2 och i går lördagen den 16/4-05 blev en av hennes pojkar Bästa Korthår Hane på kattutställningen i Falkenberg!! :bow: .

Wi´nte Sams Vanessa, kallas för Essa, född 11/8-01,
Turkisk Van, svart-vit, avels-och utställningskatt, husses katt :angel: som dock har fått i kull-04 men skall paras igen senare i vår/försommaren-05.

Wi´nte Sams Fold´Ish Silver Cloud, kallas för Junior :love: ,
född 9/3-04, Scottish Fold, svartsilverspotted, avels- och utställningskatt, väntar på att han ksa bli könsmogen så han kan få barn med bl.a. Ebba :love: :love: .

Många vackra och söta katter! :love:

Jag vet inte riktigt hur många katter jag har. Jag har en Norsk Skogskatthona, Mimmi (Bäverholmens Nala) som är ca. 10 år och bor hemma hos mamma, där bor även Mimmis son Adam som också är en Norsk Skogskatt.

Här hemma hos mig har jag just nu 5 katter. 2 stycken är mina egna:
1 ½ år gamla Tudor, som är en vit (och döv) Norsk Skogskatt.
Drygt 1 år gamla Pasa, som är blanding mellan Maine Coon och Europé.

Här ligger också en gammal dam och latar sig mest hela dagarna.
Min pojkvän fick henne när han var 7 år, hon är en 14 år gammal bondkatt vid namn Kirriongen.

Pojkvännens mamma "hyr" även in 2 unga tjejer som är utekatter här hos oss. Dom ska dock flytta härifrån snart när svärmor flyttar ut till sin stuga.

Tudor
tudan.jpg

> Tudor när hon var liten

Pasa
paasa.jpg

Adam
ad3.jpg

Miria
:)

Jag heter Anna är 25 och bor med min sambo och vår lilla bebis Siri
som ser exakt ut som din på sista bilden (Alice?). Hon är född 1999 och gör livet surt för mina vänner som inte hör till hennes favvopersoner. Men hon älskar sin matte naturligvis :love:
Kan inte lägga ut ngn bild tyvärr.

min lilla bebis ("lilla") heter Putte. Hans riktiga namn är iofs red hot chili pepper, men han såg mer ut som en putte så det fick bli det. Hans mamma var perser och hans pappa perser blandat med nåt annat, så lite perseraktig ser han allt ut :)
{A9B1454A-CA42-4078-921E-41ABFFC1B133}.jpg

putte älskar att äta. han äter precis ALLT man ger honom. som tur är är han ute och springer mkt, så han har inte hunnit bli överviktig... :smirk: han har inte förstått att det inte är lönt att jaga efter tjejer när man inte har dom viktigaste delarna kvar.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 614
Senast: Lingon
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025