Sv: Pressentation av er och era katter
Ja jag heter Madde.
Men jag är trist, mina katter däremot e helintressanta

Ettan heter Nils Karlsson Pyssel, kallas Nisse, Nils, goknöl, tjockis eller kattjävel....beroende på.
Nisse är vit med stora mörkgråa fält på kroppen, två grå fläckar på tassarna och en Hitlermustach.
Han föddes 15/9-03 och är en rasren Huskatt.
Han växte upp hos en puckofamilj med sammanlagt sjutton katter som skulle skjutas (!) Egentligen skulle jag haft Nisses syrra också men jag hittade inte henne. Nisse är väldigt morsk och dominant, det fick han lära sej när han var liten för är man en klenis fick man ingen mat...
Han är hundrädd, i familjen fanns tre sura gråhundar som var på katterna jämt, karlrädd (gubben i familjen söp och sparkade katterna). Väldigt osäker för folk han inte känner, ringer det på dörren springer han under sängen, beroende på vem det är kommer han fram efter en liten stund (eller inte alls ifall det är nån med basröst).
Nissepisse hittade jag rätt på tack vare en kompis till en ryttare i föreningen.
Nisse är kastrerad, öronmärkt (som nästan inte syns) vaccinerad och med i skk`s register. Han är även försäkrad.
Mot mamma (mej

) är han världens keligaste knubbis.
För nått år sedan lärde jag honom sitt och skall... vi var nästan klar med ligg då..
Tvåan kom, Mammas Pip

-mammas älskade lilla bebispipen som föddes 1/7-04. Pip fick jag tag på genom att jag satte upp en lapp på en anslagstavla, han kommer ursprungligen från en tant som bor typ tvåhundra meter från mej

Hans mamma heter Ida och ägdes av en viss en Geijer hette han visst, en konstnär som bor härute.
Pipen är brun, vit, grå och svart. Till skillnad från Nils som hela sitt liv vart duktig på att ta ton (gnäller på allt, om allt och för allt ; "Jag vill UUUUUT", "Jag vill ha GOOODIS" *han bantar så han får inget, vi övar ingenting längre heller*, säjer Pipen inte ett pip och säjer han ett pip så blir det jusst ett pip....

Han låter lite om man kommer hem och han kommer kutandes för att säja HÄJ

!!
Pipen är med en rasren huskatt av bästa sort, för två veckor sedan kastrerades, vaccinerades och idmärktes han, vi ska tillbaks nästa vecka för spruta nummer två. Pipen är även försäkrad.
Pipens favoritmat är Mjau, blåbärsfil och popcorn... Nils är kräsen och äter BARA Mjau... tyvärr. Pipen gillar även löv, blomblad och gräs.
Katterna bor med mej i min lägenhet som ligger på markplan, allt för att de ska kunna gå ut

dom är ute enbart när jag är hemma och kan hålla koll -jag bor i utkanten av skogen så det är inte så mycket bilar här endå men man vet ju aldrig vad som kan hända.
Nisse är kungen härikring, fyra uteplatser bort är hans och bara hans och det första han gör när jag släpper ut honom är att patrullera området. Min arbetskamrat bor granne med mej, hennes äldsta hane får på nåder gå hem, hennes yngsta honkatt bryr han sej inte om, hon och Pipen är lika gamla -honkatta är dock VÄLDIGT dum med min Pip. Han får inte vara ute ens utan flyger på honom och jagar in honom

taskiga surkärring.
... Nu ids jag inte plita nåe mer ... förutom det att Nisses största nackdel är hans benägenhet att öppna kylen -jag får dra igen dörren och sätta en stol för kyldörren (får han för sej det kan han öppna köksdörren...) skitirriterande att vädra ut kalluften så allt blir bleh därinne.
Inga bilder har jag utlagda heller by the way!!