Presenttips

aida

Trådstartare
Hej allvetande och smarta buke, jag behöver hjälp innan jag blir helt gråhårig!

Som några av er kanske vet (från dejtingtråden) så träffade jag en underbar man i höstas, han är fantastisk på alla sätt som jag hittills har lärt känna honom. Han fyller 40 nu i vår och kommer att sticka iväg på en längre resa nu snart (bestämt och bokad sedan innan vi träffades). Jag vill komma på något bra som jag kan skicka med honom, han är alltså på resande fot över sin födelsedag.
Det får inte ta någon direkt plats och måste gå obehindrat genom diverse länders tullar. Jag är inte rik på något sätt så det kan inte kosta allt för mycket. Jag har tittat en del på spa, men ska det bli något vettigt så känns det som om priset drar iväg upp mot 3-4000 för 2 personer och det blir för mastigt i dagsläget.
Sen har jag en del hjärnspöken från tidigare relationer, som gör att jag inbillar mig att han kommer att träffa någon annan på den där resan och bli superkär och glömma mig innan han kommer hem igen... :cautious: och då känns det ju förbannat onödigt att lägga tid, energi och pengar på något överhuvudtaget. :nailbiting: Jag har egentligen ingen anledning att känna så, men kan inte riktigt hjälpa det (förbannade ex. :rage:).

Hur hade ni tänk? Hjälp?! :bow:

Nu vet jag inte riktigt vilken nivå er relation är på men kanske ett handskrivet brev där du berättar varför du tycker om honom och hur du känner?

Ett lite finare brevpapper och igenklistrat kuvert att öppna först på födelsedagen :)

Lägger till att du ju i brevet kan utlova tex en middag eller en helgdagsdate eller liknande när han kommit hem

Tack @Mirtai ! ärligt talat så vet jag inte själv vilken nivå vi är på riktigt. Jag har tänkt tanken på något handskrivet själv, men får lite ont i magen när jag tänker på hur han kommer att ta emot det. Jag är livrädd för att skrämma iväg honom, eftersom jag själv känner väldigt starkt och kanske överrumplar honom. Det känns fortfarande relativt nytt och jag känner själv att jag lite går och väntar på att den här resan ska vara över, för att se vad som händer då och hur vi hanterar nästan 2 månader ifrån varandra.

Men fin middag och kanske en natt på hotell, är det tråkigt och för förutsägfullt?
Jag tänkte även vinprovning (vin är något vi båda gillar mycket), men som det ser ut nu så kommer vi att gå på det tillsammans redan innan han åker.

Han har klass den här karl och känsla för kvalitet och stil. Något jag själv känner mig lite lätt vilsen i emellanåt... men å andra sidan så tror jag att han skulle uppskatta en picknickkorg på ett berg, lika mycket som en fin middag på stan.

Men det lutar åt något handskrivet, med en upplevelse av något slag inkluderat, frågan är vad och vart?

Jag tycker ju alltid att det är roligare att få något där man märker att personen har tänkt till och ansträngt sig. Så jag skulle tycka det var roligare med en lyxig picknick med ett gott vin/champange än middag på stan.

Om man ska hålla budgeten lite lägre så kanske en lyxig picknick, vinprovning och så trerätters hemma med riktigt bra vin? Beroende på hur du bor kan du ju lyxa till dukning och mat massor! Sedan ett skumbad med massor av levande ljus och till sist mot sängen där du såklart bäddat med snygga sängkläder och tänt en massa ljus. Kan med fördel även ingå en överdådig frukost dagen efter också ;)

Tack för att du hjälper mig att spåna @Mirtai !
Jag tror att jag ska leta rätt på ett mysigt utflyktsställe, planera en lyxig picknick, kanske någon aktivitet och övernattning i närheten någonstans. Det behöver ju inte bli så dyrt :)

Trerätters hos mig funkar tyvärr inte, jag äger inte ens ett matbord, bara en gigantisk soffa ;)

Någon som ha förslag på ställen i typ skåne/blekinge/halland? Gärna fin natur, vandringsled eller äventyr av något slag. Vet att han skulle vilja testa forsränning, men det är väl svårt här i söder antar jag. Boendet behöver inte vara något lyxigt och storslaget.

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 094
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 192
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur