Presenterar vart senaste tillskott...

Bewildered

Trådstartare
Meet Jesse...

DSCF3812.jpg

Jesse kom till oss lite hastigt och lustigt igar, efter att ha varit hos forra agaren hela.. knappa... 2 veckor. De hann med att dra honom till veterinaren och behandla for mask, extrem solbranna och fastingar. Agaren innan dom kopte en sot liten valp.. som han sen inte hade tid med. Forsta agaren (eller ja, vad vi tror ar forsta agaren i alla fall) insag att han inte hade tid, sa salde Jesse till de vi fick honom ifran... men glomde saga att catahoulas vaktar, och ar en mkt energisk ras som inte passaar MITT i stan.

Sa... efter att Jesse tyckte han skulle ata upp grannarna, fick ett spes ryck pa badkaret samt blev upprord nar deras barn lekte hart sa beslutades det att Jesse maste flytta ASAP. Och... som de storhjartade idioterna vi ar tog vi oss ann denna "aggressiva" hund. Som de beskrev honom forvantade vi oss en Charlie-junior. Charlie hatade allt och alla utanfor familjen med en passion som kunde ge en manniska mardrommar, men hit till garden kom en osaker liten 10manaders pojke med kliande hud och en Jatteharlig attityd nar han val kom pa att det inte fanns nagra monster. Visst skaller han pa konstigheter (storre saker som flyttats medan han sover och lustiga ljud utanfor) men det ar ju milt sagt valdigt forstaeligt... Agaren vi fick honom ifran laste inte upp om rasen forran han fick kontakt med oss, jag gav honom all info jag har om dom och sen roade han sig med att googla. Det gick ifran "vi ska forsoka lite till, han ska kastreras forst" till "Eeeh ar ni hemma i morgon sa kommer jag och lamnar honom klockan atta pa morgonen".

Jag ar glad att de tog honom fran var han var fran borjan, men samtidigt lite ledsen att de tog honom for att han ser haftig ut - utan att lasa upp pa vad det ar for hund under palsen.

DSCF3806.jpg

DSCF3813.jpg

Hittills verkar han vara en mkt lovande liten plutt :) och jag tror han uppskattar varat valdigt avslappnade hushall mitt ute i ingenstans

Sv: Presenterar vart senaste tillskott...

o sa maste jag ju ge en jatteeloge till hans forra agare... de insag att det var alldeles for mycket hund for dom i tid, innan nagot gick riktigt fel! Det tycker jag ar helt outstanding faktiskt!

Lycka till med nytillskottet! Underbart att se att han kom till er och inte behövde utvecklas till en problemhund. :)

vilken sötnos! jag förstår att förra ägarna föll för utseendet (inte för att det gör det godkänt att inte läsa på om rasen, men...). jag hoppas ni kommer att trivas tillsammans :)

han har en helt underbar personlighet som matchar de dar ogonen, en riktig sockertopp till hund!

Till allihopa: Jag ar verkligen jatteglad over att de insag i tid. For Jesses skull lixom. Och att de inte bara hystade ivag honom till nagot shelter! Sen, om sanningen ska fram, sa tror jag vi har en riktigt riktigt bra hund i honom om nagra manader. Smart, glad, aktiv, nyfiken och, konstigt nog, ganska talmodig! Gick lite fortare fram an jag tankte av nod fick han komma med mig nar jag gjorde hastsysslorna, han satt sa fint och vantade vid pickupen! Lite separationsangest har jag markt om nye husse eller jag gar ivag sa blir det en del pip o grat, men inget storre bekymmer.

Han ser jättefin ut. Lycka till med honom. Inte så konstigt om han är osäker när han bytt hem 2 gånger på så kort tid, och det just i den ålder när de brukar vara lite osäkra på sig själva.

haha nej det ar inte ett dugg konstigt att han tycker en del saker ar lite laskiga :) Hade varit valdans forvanande om han inte varit lite osaker. Stutarna lekte lite har bredvid huset och det var -jatte- intressant, sa det ar lovande :D :angel:

Tack for komplimangerna allihopa sager Jesse :)

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 045
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Behover lite bukevisdom! Jag vill garna hora historier fran er som kraftigt andrat riktning i livet - stora flyttar, byte av karriar...
2
Svar
34
· Visningar
2 312
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar