Ja, till exempel jobba hårt med att producera ett enda rimligt argument till att kungahuset finns kvar som helstatligt finansierad organisation, år 2018 i Sverige - som gärna kallar sig en modern demokrati.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, till exempel jobba hårt med att producera ett enda rimligt argument till att kungahuset finns kvar som helstatligt finansierad organisation, år 2018 i Sverige - som gärna kallar sig en modern demokrati.
Vad jag inte fattar är varför folk skickar presenter till kungafamiljen?
Du måste SÅ bo norrut från där jag bor. Låter som nån tant från typ pedersöre eller nåtNu kan jag ju förstås inte svara för varför andra gör det, men när det gäller vår bekanta så är hen väldigt snäll, och har en lite naiv och barnslig syn på världen. Det plus ett genuint intresse för att handarbeta, så där är det väl då.
Du måste SÅ bo norrut från där jag bor. Låter som nån tant från typ pedersöre eller nåt
Ändå lite märkligt fenomen att ge presenter till kungligheter.
Jag menar hur många brödrostar behöver en prins ?
Monarkin är det sista slaveriet.Tycker att det vore hemskt att lägga ner kungahuset och allt runt ikring. De är ju som ett levande museum/en institution. Lite som att riva ner en gammal stadsdel som gamla stan/Klarakvarteren eller elda upp Eksjö trästad. Så länge som kungahuset går omkring sådär oförargligt och gör det de ska och ser sådär kungliga ut, är det precis som det ska.
Ptja. Iofs har du rätt. Men de är inte mer slavar än att de kan avsäga sig allt. De föds in i livet med rättigheter till allt men det är ju valfritt att fullfölja. Och resten är väl mest formaliteter. Men vi kanske är lite OT.Monarkin är det sista slaveriet.
De får inte gifta sig utan regeringens tillåtelse. Barnen ska visas upp för statsministern, de får inte rösta ocfh de får inted uttala några som helst poliltiska åsikter.
Vi kan skatta oss lyckliga som har så väluppfostrade och kloka kungligheter som inte revolterar. Jag avundas dem inte det minsta.
Aningen OT men ändå.Ptja. Iofs har du rätt. Men de är inte mer slavar än att de kan avsäga sig allt. De föds in i livet med rättigheter till allt men det är ju valfritt att fullfölja. Och resten är väl mest formaliteter. Men vi kanske är lite OT.
Om det vore såväl. Det finns enormt många människor i världen som är faktiska slavar, som inte kan abdikera och välja att göra nåt annat kul, och som lider på riktigt. Min sympati är större med dem än med svenska kungafamiljen.Monarkin är det sista slaveriet.
Nu jämförde jag väl inte riktigt riktiga slavar under usla förhållanden med kungafamiljenOm det vore såväl. Det finns enormt många människor i världen som är faktiska slavar, som inte kan abdikera och välja att göra nåt annat kul, och som lider på riktigt. Min sympati är större med dem än med svenska kungafamiljen.
Nej, men otroligt många med långt sämre livsvillkor.Men i det här landet har vi få personer med jämförbara livsvillkor.
Själkvklart. Ingen kan väl tveka om att familjen Bernadotte i kraft av egen ansenlig förmögenhet plus apanaget, lever förmöget.Nej, men otroligt många med långt sämre livsvillkor.
Tycker du att havsdöd, klimatförändringar och sexuella övergrepp mot barn är oväsentliga saker?Ärligt är det någon som tycker att det kan vara roligt att spendera sitt liv med att öppna elverk och åka på statsbesök och inte göra något förutom att närvara vid middagar och prata om helt oväsentliga saker av rädsla att säga något kontroversiellt.