PRE + halvblod

Ainon

Trådstartare
En korsning mellan PRE sto + godkänd halvblodshingst.

Blir det gröna papper? eller vad blir det?
Vars reggas avkomman?
(ja jag är helt borta i denna bit av hästvärlden ;) )

Sv: PRE + halvblod

PRE är inte en av ASVH godkänd ras så det är en korsning som får grå papper om man reggar den hos ASVH.

Nej! Den registreras hos Sveriges Förening för PRE (ANCPRE) som Partbreed PRE. Den är då berättigad att starta i alla ANCPRE:s arrangemang, bla SM i dressyr för Iberiska hästar. I fjol betäcktes 17 halvblod och 6 engelska fullblod av PRE-hingstar. I år gissar jag att siffran blir betydligt högre och att den kómmer att fortsätta öka. Vi har tagit emot 7 halvblodsston hittills i år till våra hingstar.
Partbreed PRE skall ha en av föräldrarna som avelsgodkänd PRE. Läs mer om registrering på www.swepre.com
aug%20-073.jpg

Föl e. PRE ue. Bernstein

PRE är inte en av ASVH godkänd ras så det är en korsning som får grå papper om man reggar den hos ASVH.

ASVH ville inte regga min korsning PRE/Halvblod (2004) utan hänvistar vidare till svenska hästavelsförbundet.
Men det kan ju ha ändrats!

Om hästen har en halvblodsförälder borde ju ASVH regga den:confused:

Fast det bästa alternativet för en sådan korsning är väl det pepinopre skriver om.

För registrering av partbreed PRE, är vilken ras som helst godkänd att använda utöver PRE:n eller gäller det endast fullblod och halvblod?

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 271
Senast: Willys
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 708
Senast: Mia_R
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 157
Senast: Ramona
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka