Prata med hästar

Bambilino

Trådstartare
Har funderat på och ta hit en gubbe som finns i mina trakter för heeling, massage och kanske rent utav för att prata med hästen.

Vad har ni för erfarenheter?

Jag är lite tveksam faktiskt, men jag har hört så många som pratar himla gott om den här farbrorn. Så jag tror jag ska prova det som en kul grej. Så kan man ju tycka sen:o

Tänkte att alla som vart med om sånt ska få skriva lite. Både bra och dåliga erfarenheter.

Skriv på!:bump:

Sv: Prata med hästar

När jag var liten hade vi en hästviskare hemma hos oss, för skojs skull. Man märker starkt när en hästviskare är fake eller inte, det finns inte många som har den förmågan att "prata" med hästar.
De flesta påstår att de hör ord som hästen säger till dom, men det blir oftast inte rätt över huvud taget?
Hästen "snackar" om konstiga saker som inte alls har med hästen att göra. Det är så jag har fått min syn på det i alla fall.

De som på riktigt pratar med hästar, gör det oftast inte med ord. De som pratar med hästar gör det på hästarnas sätt, med hästarnas språk. På det sätt som hästarna pratar med varandra.
Det är då man förstår en häst på riktigt, om man har den erfarenheten.

Dock är massage mycket bra för hästen. :)

Är du intresserad av massage och sådant, kan du kolla vår hemsida. http://ww.equicare.se/.

Massage är ju trevligt. Sen om han kommer att säga att din häst saknar sin gula hink eller nåt spelar kanske inte så stor roll.

Du kan själv prata med din häst, ta dig en stund och titta på den i hagen och i boxen, den talar om massor bara du vill lyssna.

Jag vet inte om de var på grund av hälso själ som jag vill att han kommer. Utan mer för vardagslyx. Om det sedan skulle komma något extra är det bara kul.:idea:

Jag är väldigt skeptisk i mot folk som pratar med djur. Men han är en duktig massör och även känd här i trakten för att vara en "trollgubbe". Folk ringer till honom om hästen har ont, om hunden försvunnit, gubben har ont i en arm osv. Det värst, eller vad man ska säga, är att alla blir bra:eek:

EX;
Min sambo tycker allt sånt här är rena bullshitten. Men han var hos den här farbrorn och jobbade. Under en fika började gubben prata och min sambo nickade och flinade lite under lugg. Tänkte typ; "j*vla tokgubbe!"
Nästa morgon när det var daggs för frukost igen satte sig min sambo vid sin plat och började äta. Medan han gjorde de kom "trollgubben" upp bakom honom och tog ett fast tag i hans högra axel och tryckte bestämt med tummen mitt på min pojkväns onda prick och sa lättsamt;
"det är här du har ont va?"
Min sambo kved "ja"
och gubben stod bara kvar där och höll försiktigt, ingen massage, ingen tryckning- NADA!
Nästa vecka var axelsmärtan borta!:crazy: En skada han levt med i flera månader, om inte året till och med.

Vi har försökt diskutera detta fram och tillbaka. Kanske det var ett sammanträffande? Axeln kanske skulle bli bra ändå utan "behandlingen"? han kanske k unde se att han hade ont på rörelsemönstret?

Till saken hör att snickaren som gick tillsammans med min sambo fick sin halsbränna borttagen, något han levt med i många år....

Mannen har en hel vägg emd hälsningar från folk han botat, djur som människor.

Vad ska man tro? Jag vet faktiskt inte.
Lite kul ändå om lite magi skulle finnas...

låter spännande ! sånt tycker jag är jättehäftigt :) Jag läste en bok , vet jag, när jag var yngre. Den handlade om en tjej som kunde tala med hästar. Hon skrev om när hon var hos olika hästar. vet inte om det blev bättre men ägarna fick iaf reda på vad som var "fel" om det nu var något. Kommer spec. ihåg att hon hade varit hos två systrars fjording som dom tyckte verkade väldigt olycklig. hon talade med hästen genom att tänka bilder typ. & hästen svarade tydligen likadant, genom bilder. det var bilder och sånt i boken på före och efter en sån "behandling" och när hon gjorde det. det är faktiskt nästan så jag tror på sånt efter jag läst det :P skulle med vilja prata med djur..

Har man inget bättre att lägga sina pengar på, så... ;) Jag hade låtit bli.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 927
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 973
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 957
Senast: Blyger
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 949
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka