Prata med barnen om jämnställdhet

Något jag också kan reta mig på som förstärker hela den här reklamhistorian är att man av någon anledning ser att vissa saker har även reklamen visat tillhör kön x eller y. mailade panduro i veckan efter att jag såg att de har en gammal syn på genus. Julklappspyssel: kylskåpsmagneter till mamma och underlägg till glaset åt pappa. Det är ju egentligen inte fel, det är bara att det är så typiskt. Mamma får saker till köket och pappa till ölglaset.

Vi har inte diskuterat ämnet så noga här hemma men jag har insett att vi har en del att prata om, jag och karln. Han vill såklart ge henne rätt verktyg så hon får alla förutsättningar men det är ju egentligen ett jätteprojekt, tyvärr, så vi behöver ju prata om det så vi strävar åt samma håll på snarlika sätt.

@Mirre du lär arbeta i motvind iom att pappan verkar lite.. Speciell. Varför något är till ett visst kön är en intressant fråga. Kör på den tycker jag. Och kanske skicka pappan på föreläsning om genus, fast säg att det är hemligt var han ska ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 342
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar