E

EmMmY

nu börjar de bli ont om tid och jag måste fixa en praoplats.
är det någon som har något förslag/tips på nåt i häst/djurväg?
skulle hjälpa mej väldigt mkt. :bump:

Hej!
Var i landet? Unghästar? Hoppning? Dressyr? eller vilken inriktning. Kanske kan jag hjälpa dig om du inte hittar något! Jenny

Veterinär, ridskolan, någon utbildare, tävlingsstall,
stuteri etc. kanske ? Var någonstanns i landet bor du ?

Vid mitt första praotillfälle i åttan praoade jag dagtid
på ridskolan. Var okej, men inte så kul. Tycker det är roligare när lektionerna väl är i gång (vilket är mer på
em-kvällen). Fick mest mocka, fodra, släppa in och ut
hästar, krossa korn och havre, mocka och kratta i ridhuset
m.m.

Vid ett annat tillfälle var jag och praoade hos min ridlärare. Hon bedriver ett företag där hon köper in ponnyer (mestadels imp) och sedan utbildar o säljer hon dessa. Hon tävlar även en hel del på stor häst. Där fick
jag hjälpa till och mocka, en dag skurade jag även ur boxarna, sedan så red jag även en del på en häst som är
utb. Svår dressyr, har tävlat upp t.o.m St:Georg. Var jätterolig och rida och man fick ut mkt av att rida honom,
sista praodagen stod ridläraren vid marken o gav lite instruktioner och hon inverkade även vid marken med hjälp av ett dressyrspö och jag fick testa och Piaffera ! :bump:

Fodrade även hästar, släppte in o ut etc. Tyvärr var det
dåliga bussförbindelser dit (och är fortfarande.) Jag fick
ta bussen hem ifrån orten kl. 6.15 och sedan byta buss
två gånger efter det.

Men det var jätte kul där. Red rätt så ofta under de två
praoveckorna i höstas. Red mestadels själv, men fick även
lite instruktioner emellanåt. Ridläraren har själv en liten
bana hemma hos sig och skrittavstånd till en privat, jätte
fin ridanläggning.

På den ridanläggningen finns två banor som brukar användas
till hoppbanor, samt att var dressyrstaket framme och det
var en 20 x 40 samt en 20 x 60 m bana och ett 20 x 60 m
ridhus där.

Hennes hästar o ponnyer är toppen och miljön där stallet
ligger är jätte fint och stallet är pedantskött. :) :) :)

Jag praoade på en ATG veterinärklinik i åttan. Det var intressant men ganska tråkigt. Iaf i början, det blev bättre på slutet. Jävlar vad mycket sopande! Jag tror aldrig jag har sopat så mycket i mitt liv! :crazy: Jag fick mest sopa, tömma papperskorgar, mocka, och fylla på kanyler och jodopax. Det var roligt att vara med på operationerna.

I nian var jag på en ridsportaffär! Det var ganska roligt att packa upp varor och prismärka men blää för all damsugning och damning!

jag måste också hitta praktik plats,, eller jag har ett ställe med beridnings verksamhet,, men hade gärna varit i ett riktigt dressyr stall,, visst kan jag ringa runt lite, men jag känner inte för att åka helt själv dit där jag inte känner någon., men men det ordnar sig alltid..

hoppas det ordnar sig för dig med

ring till Tullstopr dressyrstall
Där Jan Brink bor.han brukar ta emot praktikanter, å det är så jädrans fint där !
sen så finns det ju alltid Flyinge men kan vara på..och en massa andra platser.

Jag för min del praoade på en 4h-gård och det tyckte jag var jättekul!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
602
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 049
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 295
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 919
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar