Jag gillar pulvermosVem Àter ens pulvermos
Tar ju inte lÄng tid att göra eget som blir sisÄdÀr en miljon gÄnger godare.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar pulvermosVem Àter ens pulvermos
Jag tex?
MĂ„nga andra?
Pulvermos gÄr fortare Àn att göra eget, behöver det diskuteras? Ofta Àr det just det som fÄr folk att anvÀnda pulvermos....
Det gÄr snabbare med pulvermos. Och det Àr betydligt fÀrre moment Àn att göra eget mos. RÀtt trist instÀllning du har, bara för att du inte gillar pulvermos sÄ finns det ju andra som kanske tycker att det Àr helt ok att Àta.TÀnker att det Àr en nödlösning för superstressade förÀldrar med krÀsna ungar
Finns ju andra saker som gÄr snabbt och faktiskt Àr gott.
Göra eget mos gÄr ju dessutom snabbt, typ 25 min.
Det gÄr snabbare med pulvermos. Och det Àr betydligt fÀrre moment Àn att göra eget mos. RÀtt trist instÀllning du har, bara för att du inte gillar pulvermos sÄ finns det ju andra som kanske tycker att det Àr helt ok att Àta.
Man behöver inte vara superstressad förÀlder med krÀsna ungar för att göra pulvermos, det finns andra anledningar ocksÄ. Skönt att du inte kÀnner behov av det.
TÀnker att det Àr en nödlösning för superstressade förÀldrar med krÀsna ungar
25 min Àr ofta ungefÀr den tiden jag har pÄ mig frÄn det att jag sÀtter min fot i köket tills maten ska vara uppÀten, disken undanplockad och jag pÄvÀg nÄgon annanstans.
FjÀllvandring...Vem Àter ens pulvermos
FjÀllvandring...
Fast mÄste man Àlska det, rÀcker det inte att tycka det Àr ok att Àta liksom. Jag Àlskar inte pulvermos, jag föredrar hemgjord, Ä andra sidan föredrar jag enkelheten med pulvermos och till vissa rÀtter och vid vissa tillfÀllen duger det utmÀrkt med pulver. Det kÀnns lite som ett mÀrkligt resonemang att jag ska vÀlja nÄgot som du tycker Àr godare bara för att du inte gillar pulvermos nÀr jag tycker att det gÄr snabbare Àn hemgjord mos att göra och har en helt ok smak.Jovisst, men dÄ finna det ocksÄ bÀttre alternativ att Àta om det bara handlar om tiden.
Sen kan man sÄklart Àlska pulvermos och Àta det pga det, precis som jag garanterat Àter saker som andra aldrig skulle Àta
Pulvermos Àr nÄgot jag aldrig kommer förstÄ mig pÄ dock
Testa att lÀsa saker utan blodigt allvar
Personligen fÄr folk gÀrna hata pÄ min mat![]()
Fast mÄste man Àlska det, rÀcker det inte att tycka det Àr ok att Àta liksom. Jag Àlskar inte pulvermos, jag föredrar hemgjord, Ä andra sidan föredrar jag enkelheten med pulvermos och till vissa rÀtter och vid vissa tillfÀllen duger det utmÀrkt med pulver. Det kÀnns lite som ett mÀrkligt resonemang att jag ska vÀlja nÄgot som du tycker Àr godare bara för att du inte gillar pulvermos nÀr jag tycker att det gÄr snabbare Àn hemgjord mos att göra och har en helt ok smak.
Jag hatar inte andra mÀnniskors mat och tycker inte att man ska uttrycka sig sÄ som du gör om hur andra mÀnniskor Àter och deras smak.
Haha den hÀr morsan skulle aldrig slÀppa in det. DÄ kokar jag heldre potatis kvÀllen innan...TÀnker att det Àr en nödlösning för superstressade förÀldrar med krÀsna ungar
Jag anser inte att livet Àr vÀrt att slösas pÄ mindre god mat.Fast mÄste man Àlska det, rÀcker det inte att tycka det Àr ok att Àta liksom.
Jag med ...Ja, dÀr fÄr man inte vara krÀsen.
Jag hade behövt ha med mig en bÀrare![]()
DÄ hade jag kört pÄ storkok och matlÄdor om jag velat ha mat.
Yoghurt och granola Àr min bÀsta mat nÀr livet gÄr snabbt![]()
Det Àr tom vÀrre Àn potatizmoz med klumparBut why
Pulvermos med krisp![]()
Det Àr inte din Äsikt om pulvermos jag reagerade pÄ utan ditt sÀtt att förmedla det.Men du fÄr Àta precis vad du vill.
Det Àr inte en trÄd om sjukdom och död utan om potatismos pÄ chips
Jag skiter faktiskt fullstÀndigt vad andra Àter och inte Àter.
Jag tycker pulvermos Àr tokvidrigt punkt slut.
Tja, nu Àr ju just pulvermos inte min favoritmat direkt (om jag inte Àr pÄ fjÀllet!) men jag Àter hundra gÄnger hellre det till lunch Àn granola och yogurt.
Det kÀnns bara rÀtt trist att kalla andras smak för Àckligt, oavsett om det gÀller mat eller tex vin.![]()
Vem Àter ens pulvermos
Det Àr inte din Äsikt om pulvermos jag reagerade pÄ utan ditt sÀtt att förmedla det.
Fast vadÄ diskberg? Jag gör typ hela moset i kastrullen, sÄ enda skillnaden Àr att jag kan laga till pulvermoset i sjÀlva tallriken istÀllet.Jag Àlskar bÄde pulvermos och potatismosSedan Àr det ju helt olika saker, smakar olika och fyller liksom olika funktion.
Pulvermos gör jag pÄ under tvÄ minuter och minimalt med disk. Riktigt mos tar ju en evighet i jÀmförelse och lÀmnar ett mindre diskberg efter sig.