PostNord - köra ut paket

@caan: Jag säger verkligen inte att alla brevbärare är kassa men det har varit lite för mycket som har hänt. Att den som hämtade reken där jag jobbade misshandlade påsen med vilje är helt sjukt (vi var flera som såg det). Jag förstår att ert schema är pressat och i många fall lagt fel men det ursäktar inte att köra som en idiot på den lilla vägen här. De tidigare brevbärarna som delade ut i byn var bra.

PostNords godstransporter har jag nog nästan inget gott att säga om, de flesta chaufförer har varit katastrof.
 
Om schemat är så tight att brevbäraren/budet inte kan köra trafiksäkert då är det dennes skyldighet att berätta det för schemaläggaren.
 
Hur många gånger tror du inte att det gjorts?

En sisådär sjuhundrasjuttielva.

Då får ju schemaläggaren prata med chefen.
Som hen säkerligen gjort sjuttielva gånger.

Då är det ju chefens ansvar att inte lova mer än vad verksamheten kan leverera.
 
Självklart finns det rötägg, det har vi haft (har?) även hos oss :D

Att köra vårdslöst finns det ingen ursäkt för, vare sig det är stress eller inte. Då är det bättre att hålla hastigheten och bli sen hem så att ledningen ser att schemat under dagen inte är hållbart.

Åkeriet (med lastbilar och "marakasbilar") har som rykte att köra fort, sen vet jag inte hur deras pakethantering är.

Som du säger @Smulu, det är klart att det ska meddelas till ledningen. Med så mycket övertid vi har som kör enligt hastighetsbegränsningarna så hoppas jag verkligen att ledningen redan sett problemet.
Det bästa är att den som sett brevbäraren köra för fort ringer till kontoret och klagar, så att brevbäraren också får sig ett ord och arbetsgivaren får veta att sin anställda kör vårdslöst. För är du tidigt tillbaka från din runda så är det lätt att ses som snabb och effektiv istället för oansvarig fartdåre :banghead:
 
Jag blir så extra tacksam över min lantbrevbärare när jag läser denna tråden!

Han råkar vara bror till min mans plastmammas brors fru (hänger ni med?) och ber sin syster kontakta mig innan han levererar ut stora paket om vart han kan ställa det på gården om jag inte är hemma när han kommer. Sist skulle han ställa det i lillboden. Bara det att boden var för liten. Då har människan plumsat bort till stallet (typ 50 meter) med paketet i famnen och ställt det där istället.

Han kollega har dock bara svängt ut från gården utan att stanna någon gång när han skulle lämna hundmat. Då var jag hemma men hann inte ut. Nåväl, fixade ju ordinarie dagen efter utan knussel så det blev aldrig något bekymmer.
 
Jag blir så extra tacksam över min lantbrevbärare när jag läser denna tråden!

Han råkar vara bror till min mans plastmammas brors fru (hänger ni med?) och ber sin syster kontakta mig innan han levererar ut stora paket om vart han kan ställa det på gården om jag inte är hemma när han kommer. Sist skulle han ställa det i lillboden. Bara det att boden var för liten. Då har människan plumsat bort till stallet (typ 50 meter) med paketet i famnen och ställt det där istället.

Han kollega har dock bara svängt ut från gården utan att stanna någon gång när han skulle lämna hundmat. Då var jag hemma men hann inte ut. Nåväl, fixade ju ordinarie dagen efter utan knussel så det blev aldrig något bekymmer.
Så är det ju när man känner kunderna. Jag hade aldrig kunnat göra en massa fulingar för väldigt många kände mig personligen.
 
Det händer ingenting. Man blir obekväm. Jag gick in i väggen.

De ( läs ledningen) skiter alltså i att någon/många säger till, detta fungerar inte kunderna blir sura incidenter sker i trafiken étc etc
Ser de sina anställda som en förbrukningsvara?
 
Jag tänkte på den här tråden idag när jag tog emot ett av de paket från Tyskland som jag brukar få med ett par veckors mellanrum. Vilken enorm tur jag verkar ha med "min" PostNord-chaufför - han ringer alltid när han är på väg, och vid ett par tillfällen när jag har råkat vara hemifrån just vid leveranstiden så har han till och med kommit tillbaka senare när jag har hunnit hem, något som jag inte tror att han måste göra egentligen. Måste verkligen komma ihåg att tacka honom hjärtligt nästa gång han är här och lämnar något. Hoppas att hans chefer har vett att uppskatta honom och att han inte kör slut på sig.
 
Jag tänkte på den här tråden idag när jag tog emot ett av de paket från Tyskland som jag brukar få med ett par veckors mellanrum. Vilken enorm tur jag verkar ha med "min" PostNord-chaufför - han ringer alltid när han är på väg, och vid ett par tillfällen när jag har råkat vara hemifrån just vid leveranstiden så har han till och med kommit tillbaka senare när jag har hunnit hem, något som jag inte tror att han måste göra egentligen. Måste verkligen komma ihåg att tacka honom hjärtligt nästa gång han är här och lämnar något. Hoppas att hans chefer har vett att uppskatta honom och att han inte kör slut på sig.
Körde man samma väg tillbaka så provade man ju en gång till, man vill ju bli av med grejerna.
 
Vet ni vad... jag hade en avi i brevlådan igår från PostNord: "Vi har försökt leverera" :turd: :turd:

Jag var hemma och såg bilen men eftersom den inte åkte in så antog jag att den skulle till någon granne med paket (jag såg när han hoppade ur bilen). Tydligen inte... :grin:

Jag har precis haft ett ilsket samtal med kundtjänst :devil: givetvis var jag inte otrevlig mot henne men upplyste om att det var oacceptabelt och att nästa gång det händer så ringer jag en journalist :devil: :devil:

Det är bra att vara PMS-häxa ibland :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: __sofia__
·
Samhälle Jag beställde ett paket från Apotea med recept och lite annat som jag skulle fått hem i måndags. Det gick inte välja postnord...
Svar
3
· Visningar
1 350
Senast: 95johsv
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 378
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp