N

Naggur

Det står att det inte är farligt för fostret att äta dessa tabletter. men om man måste äta varje dag då?

Jag har tagit en tablett varje morgon i 5 dagar nu. idag han inte den verka innan jag spydde upp den efter 30 sekunder. men jag tog en ny på en gång. dom hjälper ju verkligen. vill inte ligga och kräkas och må dåligt hela dagen. jag går hellre runt å e lite halvdimmig=)

Men vet någon om det kan påverka fostret med långvarig användning?

Har testat akupressur armband åxå. dom funkar inte för fem öre. dyra va dom åxå=(

Vet inte om det har betydelse men jag är i vecka 7+5...

Tacksam för svar. annars e de bara sätta sig å ringa runt. har ingen aning om vem man ska prata med=/
 
Sv: Postafen

Jag tuggade i mig postafen nästan hela grav. på inrådan av BM (mådde dåligt i princip igenom hela grav.), hon sa tat det är ok. att göra det och jag frågade ett par olika för säkerhetsskull. Bebis är född och vad jag kan se verkar han normal ;) !
 
Sv: Postafen

Du kan även prata med din BM om att få akupunktur, det hjälpte mig jättemycket!
 
Sv: Postafen

okej. jag ska dit första gången om två veckor. får prata om det då. Tack!
 
Sv: Postafen

Helt ofarligt! Det är jättebra om du klarar dig med att bara äta en sådan "snäll" tablett som postafen och slipper tyngre doningar!
 
Sv: Postafen

Gud va bra!

Trodde faktiskt inte att dom skulle hjälpa så dåligt jag mådde och receptfritt brukar inte bita på mig i vanliga fall. men de va väl en lyckoträff=)
 
Sv: Postafen

Det finns också något som heter "sea-band", ett armband som trycker på en akupressur punkt i handleden. Har inte testat själv men jag brukar bli lite hjälpt av att själv trycka på den punkten när jag mår illa.
 
Sv: Postafen

Det finns också något som heter "sea-band", ett armband som trycker på en akupressur punkt i handleden.
Hon skriver i första inlägget att hon testat utan resultat ;)

Själv tyckte jag det hjälpte hyfsat. Fast man kan lika gärna gärna lära sig att själv trycka på rätt punkter med fingertopparna, har man tur kan barnmorskan visa så att det blir rätt.
 
Sv: Postafen

Ingefäratabletter fungerar faktiskt. Det fungerar t.o.m. mot åksjuka! Jag tog själv ingefäratabletter under min graviditet, när jag var som mest illamående. Bara att ta en vid behov liksom. Inga konstiga kemikalier heller.
 
Sv: Postafen

Jag köpte mina på Gekås! Tror de finns lite överallt i tex Hälsokostaffärer.
 
Sv: Postafen

Hejsan:)
Jag hade också illamående, och jag kunde inte ta tabletter, för då spydde jag upp dem...så det var jobbigt. Jag kräktes varje morgon. Men när jag började äta en frukt eller en skorpa en stund innan jag gick upp ur sängen på morgonen, så hjälpte det, jag behövde inte kräkas, så det kan vara ett bra tips.
Ät något innan du går upp sängen på morgonen.:)
 
Sv: Postafen

Jag äter alltid innan jag kliver upp...

Men nu har postafen börjat svika mig=( dom hjälper inte alltid längre...

Men det som funkar bäst är om jag äter innan jag går upp. sen så måste jag nästan alltid spy. sen tar jag postafen och dricker går å lägger mig en stund å går upp och äter nått sen. då kan jag leva som vanligt resten av dan. annars mår jag skit hela dan=/ ska nog ringa mödravården på måndag å kolla om jag kan få träffa doktorn å få plåster eller nått när det är som värst...
 
Sv: Postafen

postafen fungerade bara i några dar sen blev det riktigt illa ige- jag stod ej ut!!! Gick ner 10 kilo på 4 veckor, såg ut so om jag skulle dö:( :rofl: :( .. Lergigan comp var min räddning och nu när den lille ploppat ut kan jag äta som en häst igen:bump: :bump: :bump:
 
Sv: Postafen

glömde säga att han var fullt frisk & mådde som en prins;) då han ploppade fram:smirk: men jag var oxå orolig då han låg i magen och bubblade..
 
Sv: Postafen

skitskumt...

I fredags morse spydde jag, sen dess har jag mått bra. utan postafen. hoppas det är över nu...
 
Sv: Postafen

Gick till en läkare på grund av illamåendet under min graviditet och han skrev ut just Postafen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 822
Senast: gulakatten
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 244
Senast: Mkb
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 909
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
3 102
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp