Post - Utbruten från Vad gör vi nu då? Del XCI

Vad har de gjort nu :confused:

Låter mitt paket åka jojo mellan Borlänge och Örebro. De hävdar att jag eller avsändaren (som befinner sig i Tyskland) skrivit in grannbyns postadress (för det är ju så lätt att förväxla Svärdsjö och Enviken, speciellt för en tysk säljare... :grin:). Lägg sedan till att de ska ha försökt leverera hem hit och inte lyckats för ingen varit hemma (de aktuella datumen har jag varit hemma) och då lämnat en avisering om detta (har inte fått något i brevlådan eller via mail/sms).

Jag har mao skäl att vara tämligen vansinnig på dem.

Låter mitt paket åka jojo mellan Borlänge och Örebro. De hävdar att jag eller avsändaren (som befinner sig i Tyskland) skrivit in grannbyns postadress (för det är ju så lätt att förväxla Svärdsjö och Enviken, speciellt för en tysk säljare... :grin:). Lägg sedan till att de ska ha försökt leverera hem hit och inte lyckats för ingen varit hemma (de aktuella datumen har jag varit hemma) och då lämnat en avisering om detta (har inte fått något i brevlådan eller via mail/sms).

Jag har mao skäl att vara tämligen vansinnig på dem.

Usch.

Jag vågar knappt skicka något med posten längre :(

PodtMord alltså.... I torsdags vid lunch hämtades cykelkärran vi beställt i Örebro city. 11 timmar senare är det sorterat i Örebro. Ett dygn(!) senare, dvs på fredagen sent på kvällen, har den landat i Torsvik. Idag vid lunch sorterat i Malmö. Vad är det för jävla snigelpost?! :arghh:

Min bror som är logistikkonsult hävdar att Postnord faktiskt har rätt ok statistik totalt sett. Men håller samtidigt med om att det är anmärkningsvärt att typ var tredje paketförsändelse som jag tar emot eller skickar med Postnord strular...

Jag fick en avi i brevlådan om att jag hade ett rek att hämta på ICA Maxi. Knepigt, tänkte jag, för jag brukar alltid få hämta paket på OKQ8, men jag åkte till ICA. Nähä, där fanns inget, det hade varit nåt där på morgonen men det fanns inte kvar. Försök igen om några dagar, tyckte personalen. Så det gjorde jag, men det fanns fortfarande inget. Då åkte jag till OKQ8 och där fanns minsann en försändelse till mig men det var ett paket, inget rek.

En grej jag funderat lite på. Ibland är deras bilar gula och ibland blå. För visst är bådas postnord? Det är dock bara på de blå bilarna det står postnord på.

Om trådar om exakt samma ämne pågår samtidigt kan det vara lämpligt att slå ihop dem.
Som det redan skrivits i tråden har den tråd du pratar om inte varit aktiv på ca ett halvår.

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora... 9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 849
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
61
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
7 746
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka