Positiva tråden del 2

Jag är så glad över ridlägret jag var på måndag-onsdag den här veckan.

I våras när jag var på ridläger ramlade jag av och slog mig ordentligt (om än inte allvarligt) så jag var lite orolig att jag skulle ha blivit rädd. Men det kändes lika trivsamt som vanligt och jag var med och hoppade både bomhinder och terränghinder 🥳. Smått förstås men ändå. Första stocken vi hoppade över blev i och för sig ett större språng än vad som behövdes 🤣. Ponnyn är lite orutinerad men väldigt bussig.

Det är roligt med ridning för jag var verkligen inte särskilt bra på att rida de första åren jag red utan har blivit hyfsad ryttare för att jag verkligen tränat på att rida och ridit mycket och "samlat" på hästar, d.v.s. ridit så många olika hästar som möjligt. Det ger en liten stolthet ❤.

Det är ett svampfattigt år. Men nu är första svampen plockad.

IMG_1154.webp

Ibland väljer jag att tänka att något är ödesbestämt för att det passar mig. T ex om jag funderat på att köpa något men inte är säker, kommer till butiken och det finns en enda kvar - uppenbart är det ödet att den är min.

Nu är jag i vad jag bestämmer är sista fasen av en utdragen livskris och ikväll när jag skulle köpa takeaway beställde jag för första gången en fortune cookie som tillbehör för att få en hint om vad jag kan vänta mig. Beställde i en elektronisk kiosk, betalade och väntade på min tur. Personen bakom disken såg bekymrad ut och bad om ursäkt.

De var slut. Yeeeeeah!!! Jag väljer att tolka det som att jag bestämmer min egen fortune. Woohoo! (Och fick välja en annan sak som ersättning.)

Har gjort iordning tre stiftelseansökningar och lagt dem i var sin mapp med en postitlapp där det står vilka papper som ska med. Kryssat för de pappren jag redan har, behöver två till, beställt ett av dem men det andra är för tidigt att fixa än.
Innan jag hade sorterat in papprena i rätt mapp och skrivit postitlappar så var det helt rörigt/stressigt i hjärnan men nu känns det lugnt. :up:
Ätit picadelisallad. :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV