Positiva tråden del 2

Teorin är i stort sett mest B-frågor och lite BE, så fräscha upp vad som gäller för B och läs in vad som gäller för E så går det säkert bra. :)

Ja det där med att fräscha upp B känns lite motigt redan mht att det är + 30 år sedan jag aktivt studerade sådana teorifrågor senast... men det får kanske bli ett litet vinterprojekt då. :)

Men grattis! Hur mycket förberedelser krävs det? Har nyligen kommit fram till insikten att jag ska ge mig på detta projekt under våren 2024 men bara gjort några random testfrågor än så länge.
Det beror nog lite på hur mycket man har med sig från innan. Jag fick nöta teorin ganska mycket och tyckte ändå att provet var svårt men det kan ju vara att jag har otur med frågorna också. Jag har pluggat lite sporadiskt under sommaren och mer intensivt de senaste två veckorna nu innan provet. Det som är tråkigt är ju att man skriver prov för vanligt B-kort samtidigt, så det är inte bara teori för släpkörning.

Jag ska hämta min älskade mamma på centralen ikväll och på måndag ska vi ta en dagskryssning med Eckerölinjen och äta deras skaldjursbuffé. :d

Jag har även pratat med grannen så vi får låna en rullstol av honom och han följer med på kryssningen, så får vi en trevlig dag tillsammans och han väntar med mamma när jag parkerar bilen och sen hämtar den efteråt. 😁

Att jag kom på till slut efter svurit ett tag pga vanlig "sås" tagit slut att jag hade råkat köpa gräddfil så blandade i ranchdipp vilket var jättegott till mina nuggets igårkväll. Såpass att jag råkar äta det till frukost idag :love1:

Gräddfilen hade också bara kostat 5 kr och var ett försök till att motivera mig att dippa grönsaker vilket jag aldrig brukar komma ihåg:D

Teorin är i stort sett mest B-frågor och lite BE, så fräscha upp vad som gäller för B och läs in vad som gäller för E så går det säkert bra. :)

Så gjorde jag när jag skulle skriva teorin för några år sen (fick avbryta projektet, tyvärr, pga ekonomi..men skrev ett bra teoriprov iaf!) . Pluggade en del (och bokade provet när det kändes bra), gjorde inga "testprov" innan, och det kändes bra bortsett från att mina nerver alltid går freakin' crazy av allt som ens liknar ett prov. :up:

Att jag har blivit så bra på att känna in vad min kropp och själ verkligen behöver när det av olika anledningar och på olika sätt känns jobbigt och tungt. Idag ledde det till att jag ställde in ett tufft träningspass och istället tog mig ut på en promenad efter jobbet, trots att jag redan gått dagens promenad tidigare under dagen, och efter det gjorde jag ett pass Yoga With Adriene. Ingen av de här sakerna var planerade, men jag visste instinktivt att det var precis det jag behövde och såhär efteråt mår jag mycket riktigt bättre. Det är fortfarande en hel del som skaver, men det känns betydligt mer lätthanterligt än förut.

Min man har klippt ridbanan och gräsbanan/hoppbanan :love:
IMG_20230906_145548.webp

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar