Positiva tråden del 2

Det finns en artist (John Mayer) som jag i alla år sagt att den dagen han ens kommer så mycket som i närheten av mig på turné så ska jag gå dit, det spelar ingen roll hur mycket det kostar. Han har varit en av mina absoluta favoritartister i nästan 15 år nu men aldrig kommit till min del av världen. Igår fick jag veta att han ska spela inte bara i mitt land, utan till och med i min stad i mars nästa år! Jag kastade mig över biljetterna och det är definitivt bland de dyraste konsertbiljetter jag nånsin köpt, men SOM jag längtar! Det är verkligen en dröm som går i uppfyllelse :love: Extra kul att min storebror tycker lika mycket om honom, så han kommer över och gör mig sällskap :)

Jag är så himla glad över att jag fått möjligheten att rida igen, även om det mest bara är skritt f.n (äldre häst som behöver bygga upp både muskler, ork, hållbarhet och lära sig). Idag blev det en trevlig tur ut med sällskap. Hon är så go', den lilla hästen! 🥰

Min duschkabin jag köpte igår var beställningsvara men finns redan för upphämtning. Tyvärr jobbar jag så det måste vänta tills efter helgen, men jag måste ju även riva bort min gamla så får ta nån dag när jag kan åka till tippen med det gamla och hämta den nya.

Gör inte ont att den var nersatt med 4000 kr. :up:

Allt runt min flytt går så sjukt smidigt!

Nu är det klart att jag slipper dubbla hyror alls (istället för tre som det hade kunnat bli).

Måste släppa det mesta bohaget pga mögel men nytt kommer ramlande över mig billigt/gratis.

Får tillgång till nya huset med överlapp (hyresfritt) så katten och jag slipper flyttlogistikstress.

Jag hade glömt hur det känns att ha flyt och det är helt ljuvligt!

Idag tog jag äntligen tag i att bära bort ett par kassar kläder, skor, spel och böcker till en av kvarterets välgörenhetsbutiker. Det är otroligt skönt att ha rensat lite här hemma samtidigt som det känns bra att ha gett bort en massa saker som fortfarande är fina, men som av en eller annan anledning inte används av oss längre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV