Positiva tråden del 2

Bytte vitvaror för ett tag sedan och maj var första hela månaden då jag levde helt normalt utan att t.ex. ha hantverkare med eldrivna verktyg på plats eller resa bort. Elförbrukning: 53 kWh.

SÅ nöjd. Jag grämde mig lite över att behöva använda både ugn och dammsugare sista dagen, men sköt inte upp det eftersom värdet då hade blivit orättvist lågt.

Kan hända att jag får se solen imorgon mer än 3 sekunder :bow: Moln är fanimej bara ok när det regnar! Även bättre prognos på måndag men vågar inte jinxa:laugh:
Screenshot_20230603_122333_com.android.chrome.webp

Att jag hittade ett par riktigt sköna leggings med fickor i garderoben:heart Kan vara ett problem för jag har för mig att de kan bli lite väl genomskinliga men det ens dåliga belysning inte kan visa för mig är... någon annans problem:rofl: Nämen iaf hemma blir de super!

Nya sängen är på plats men hjälp vad hög den är! Har redan nästan ramlat ner en gång :jawdrop:
Ska packa upp nya bäddmadrassen idag eller i morgon och låta den fluffa till sig (heter det så?). Den är ju hårt ihoprullad nu.
Nu se Lilla huset på prärien och pusta ut lite.

Jag lyckades rensa min to-do lista :bump::banana: Ända sedan jag började använda appen kring nyår, så har det alltid legat något halvt ogreppbart projekt där, som antingen ska invänta rätt tidpunkt, är tidskrävande, eller beroende av att någon annan gör något innan jag kan göra något.

För några dagar sedan knackade elektrikern oväntat på, då han råkade köra förbi, och frågade om det passade att han nu fixade den där grejen jag väntat på länge. Visst passade det :) Och i kväll lyckades jag göra färdigt en grej i datorn som varit lite för tidskrävande och krånglig att göra färdig.

Skönt att ha allt fixat innan semestern :)

Efter mina irritationer över hyresvärdens oförmåga att kommunicera var det en frisk fläkt att reklamera en produkt till lokala mejeriet online och direkt få respons med två mejl att de mottagit+ förväntad tid för svar. Idag vaknade jag till en kupong bland sms:en, saksamma om jag hade velat ha några kr mer för besväret för jag är superglad! Över helt vanlig service :D
:banana:

Fick just veta att Sellpy snart ska vara borta från Tradera :banana:Så skönt att slippa deras annonser, brukar "välja bort företag " men då missar man de små som man ändå kunde tänka sig stödja! Aldrig förstått hypen, de hade så många negativa recensioner och felaktiga beskrivningar ens från start. Visst om man vill ha något speciellt plagg men att köpa mycket? Nejnej ofta inte prisvärt för fem öre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25