Positiva tråden del 2

Lavendel :heart

IMG_5189.webp

Tog emot 6 ton hösilage igår måndag, känner mig mindre stressad inför vintern nu. Dessutom jättesnäll chaufför som tog det på trucken ner till vinterhagen istället för att jag skulle behöva låna traktor att flytta balarna. :up:

Även klart med banken, äntligen, hoppas jag, så på onsdag kommer ställningsbyggarna för takbytet. 😃

Jag har kommit på en mysig sak att göra som gör mig glad och som påminner mig i mörka stunder om att livet ändå är rätt härligt! Jag har köpt en dotted journal och i den för jag en fotodagbok. Foton jag tar med min mobil från både vardagen och resor. Stort och smått. Fotona skriver jag ut och sätter in i dagboken och skriver en kort text om med datum och lite kort om bilden/händelsen/platsen. Inget så personligt att jag inte kan visa den för folk jag känner men mest som en påminnelse till mig själv om allt det härliga och positiva som händer i mitt liv. Istället för att bara lägga upp det på FB/Insta så känns det roligare att ha det i fysisk form. Jag har tänkt på det länge men bara sett det som nåt att göra efter längre resor och eftersom det inte blivit så många såna så har det uteblivit. Men jag har insett att vardagen också förtjänar att "hyllas" i en fotodagbok! Den gör mig glad!

Jag har kommit på en mysig sak att göra som gör mig glad och som påminner mig i mörka stunder om att livet ändå är rätt härligt! Jag har köpt en dotted journal och i den för jag en fotodagbok. Foton jag tar med min mobil från både vardagen och resor. Stort och smått. Fotona skriver jag ut och sätter in i dagboken och skriver en kort text om med datum och lite kort om bilden/händelsen/platsen. Inget så personligt att jag inte kan visa den för folk jag känner men mest som en påminnelse till mig själv om allt det härliga och positiva som händer i mitt liv. Istället för att bara lägga upp det på FB/Insta så känns det roligare att ha det i fysisk form. Jag har tänkt på det länge men bara sett det som nåt att göra efter längre resor och eftersom det inte blivit så många såna så har det uteblivit. Men jag har insett att vardagen också förtjänar att "hyllas" i en fotodagbok! Den gör mig glad!
Det här låter verkligen som en superbra grej att göra ❤❤

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 619
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 482
Senast: Marita73
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 667
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 106
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse