Positiva Panelen

Sv: Positiva Panelen

vet ej om jag har lagt in denna bild förut, men den är iaf från mars iår.

26616209.jpg

Det ser genomgående ut att vara ganska framtugnt och passaktigt, fast första bilden är bättre. Försök att lösgöra bogarna mer och samla upp henne. Grymt söt häst! :D

Fin hals på hästen! Den ser väldigt välmående och blank ut på sista bilden, och har fått lite bättre muskler på bakdelen.
Däremot är den lite bukig på båda bilder. När du ställer upp hästen, tänk på att ha "öppna sidan" mot betraktaren (mot kameran alltså).
Hästens ska stå med benen såhär:
04044101.jpg

(Bild från bruksprovet 2009, hittas på http://www.equipe.nu/images/contents/bruksprovet2009/04044101.jpg)
Då visas hästen på ett tydligare och mer fördelaktigt sätt.

Mjo, jag vet ju hur den ska stå, har ju premierat en del hästar tidigare.
Dock finns det väldigt mycket intressant där vi stod.

Men tack för tipset!
Och ja, han har blivit så fin på bara ett år.

vet ej om jag har lagt in denna bild förut, men den är iaf från mars iår.

26616209.jpg

Jag är inte så bra men det jag kan se är att du ska slappna av i benen så att hälarna kommer på plats, titta upp och höja händerna en bit.

Lite svårt att se eftersom du har en ganska bylsig jacka på dig men det ser ut som att du behöver räta på dig lite. Annars ser det jättefint ut! Fin häst och mysig bild! :)

Äntligen!!! :banana: super tråd !!!
vad tycker ni om min kille? Har inte fått en enda komentar:( så allt är välkommet bra som dålig kritik, kommer att så småningom försöka lägga ut en ridbild/video när han kommerhem från betet.
29088537.jpg

28531217.jpg

lite andra bilder.
fick hoppa upp i ca 5min för att pröva hästen lite..
bilderna är från 11/8 och jag hade då inte ridit alls på 2 månader.
28993899.jpg

28993905.jpg

Du verkar hamna mycket i bakvikt på båda hästarna så då funderar jag på om det är sadeln/sadlarna eller att du har lätt för att hamna i bakvikt?
Tycker första pållen ser väldigt uttrycksfull och läcker ut! :d Svårt att avgöra vad som beror på ridning och vad som beror på situationen (snöpuls) men jag skulle vilja ha lite mer avspänd och "ärlig" överlinje. Den jobbar på bra men hänger inte ihop genom rygglinjen om du är med på hur jag menar? Tror den blir lite spänd mot handen så det är "bara" att jobba på med avspänningsträningen och försöka hålla mjuk flexibel hand själv! :)
Snygg häst som sagt och kul att se bild(er) där ryttaren ser glad ut!

Fuxen - var det första gången(och enda) jag satt på och den svarta har red jag lite uppe i norrland i 1 vecka med min kompis.

Svårt att ge kommentarer när du ridit hästarna såpass lite! :p För mycket förändras ju mer man rider hästarna.
Då får du helt enkelt gå på sitskommentarerna - noggrann med mjuk och rörlig hand och försök att inte hamna för mycket bak på rumpan (i bakvikt)!
Är lite svårt att säga vad som är dina förtjänster/brister i hur hästarna går.

Jag tycker takten är ganska bra, men hon är för lång i kroppen. Sedan tränade vi på skrölt (mellanting skritt/tölt), då satte hon sig ordentligt vid några tillfällen, men de fastnade inte på bild.
Jag hade velat ha sadeln lite längre bak och ett hål längre stigläder. Och så stör jag mig på att jag inte kan ha normal handställning med spö.

En barbackabild från söndag eftermiddag.
Fbtrav.jpg

De tidigare bilderna är från lördag förmiddag.

Tack för kommentarer, jag försöker tänka på axlarna hela tiden men glömmer lika snabbt :( o mina tränare skriker om det heeela tiden men så fort de inte säger nåt så sjunker jag ihop igen! Men ska fortsätta jobba med det.

Lägger in bilder från vår LA-debut. Min första LA som ryttare o första LA för min hopphäst också!
Vill GÄRNA ha kommentarer o kritik :D

29364943.jpg

29364995.jpg

29365018.jpg

29365032.jpg

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·
Relationer Hej! Jag är i en relation med min pojkvän sedan 2 år tillbaka, han är 25 och jag är 23 år gammal. Jag har alltid upplevt han som en...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 227
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·
Körning Det finns ju redan en bildtråd men nu tycker jag det var dags med en filmtråd på våra körhästar! Kritik är välkommen om man vill det...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama