POSITIVA erfarenheter av D-day avkommor?

Sv: POSITIVA erfarenheter av D-day avkommor?

Knapplån

Timna Zach och Vincidore (e. D-Day-Granit) vid EM för unga ryttare i år:

zach-97155.jpg

Vet du vem han är undan?

Hittar bara en häst med samma stam men han har ett annat namn. Är det samma som blivit omdöpt?

h_stonefire.jpg

Här har ni en bild på den sagolikt vackra Stonefire som är en godkänd hingst efter D-Day. Visst är han snygg? Han fick bland annat omdömet "Mycket harmoniskt temperament" vid sitt godkännande. På mammans sida hittar vi Roderik som pappa och Pascal som morfar.

Tänkte berätta lite om några tävlande avkommor efter D-Day som jag känner till.

Dillie Day, sto född 1998 tävlar i Svår Dressyr.

Didrik, sto född 1998 som tävlar i MSV B dressyr.

Stonefire, godkänd hingst född 19998 tävlar i MSV dressyr.

Synovia, sto född 1999 tävlar i MSV dressyr.

Dayson, valack född 1999 tävlar i MSV dressyr.

Detta är bara de jag kommer på såhär på rak arm.. finns många, många fler tävlandes avkommor efter D-Day.

Har en kompis som har en valak e: D-day. Han är nästan 180 cm i manken, supersnygg!! Dom hade ut en hästchiropraktiker som skulle kolla igenom hästarna och han sa att han aldrig sett en häst som va så perfekt byggd (tur det när han är så stor). Han är som en stor nallebjörn men SMART och vill gärna bestämma. Men dt har dom fått bot på. Han rör sig otroligt bra, ser man redan ihagen när han sätter av i galopp med väl undersatta bakben och i form :D

Ja, avkommor efter D-Day är kända för att vara riktigt snygga att titta på! :love:

Fast Synovia ska väl vara rätt skarp? Iaf enligt ryktet?

Det var ett konstigt rykte du påstår att Synovia har? Jag har hört att hon är en toppenindivid. Hon har ju dessutom lämnat en avkomma nu. På tre-årstestet i mars -02 vann Synovia och redan veckan efter tog hon sin tredje seger i livet genom att vinna Amilons Fond. När det var dags för Kungakannan på Strömsholm var Synovia i sitt bästa skick någonsin. Även detta vann hon och i ett enda nummer av Ridsport var hon omnämd på inte mindre än 4 ställen.

Det är väl inget direkt negativt? Tycker inte jag om det gäller en tävlingshäst på den nivån.

Jag förstår inte riktigt varför du är så engagerad i D-day? Det är mödernet som är viktigast när man avlar, inte hingsten! Synovia kommer från en toppenfamilj som lämnat en massa andra superindivider också, så det är inte jättekonstigt att S. blev en stjärna.

Helt OT :angel:
Men det är ju faktiskt 50-50:D

KL
Tråkigt om tråden ska spåra ut på sedvanligt och det åter ska börja ältas om hur svåra individer D-Day har lämnat.

Rubriken heter positiva erfarenheter av D-Dayavkommor.

Sedan finns det ingen anledning att vissa ska spinna iväg om hur överfantastisk han var i aveln o vilka helt guuudomliga avkommor han har.:angel:
En hel del avkommor har han och flera är fina och trevliga. De var dem TS vill höra om eftersom det har tjatats i det oändliga om alla de andra...:grin:

Vi har ett sto i stallet efter D-day. Hon är alltid lika glad, verkligen hela tiden bara så himla glad! Finns även här en vallack efter D-day som är väldigt sällskaplig och trevlig att ha och göra med.

KL
Tråkigt om tråden ska spåra ut på sedvanligt och det åter ska börja ältas om hur svåra individer D-Day har lämnat.

Oroa dig inte för mig, jag orkar inte bege mig in i någon sådan pajkastning. Det slutade jag med för flera år sedan... ;)

Junioren Carl Hedin tävlar internationellt med Wictory D som är e. D-Day-Trofé.
Revolt i Axel Olins fyrspann har D-Day som morfar (Revolt är e. Ragazzo).

Hollandsfödde Dark Surprice e. D-Day deltar för Italien i EM och startar idag med Susanna Bordone.

I stallet har vi en fantastisk häst e: D-day :) Superfin! stor och muskulös med en himla svikt i steget! Han är nu 9 år och är jättesnäll, men han var tydligen ganska svår att rida in, men jag vill inte ge hela skulden åt D-day efter som mamman är ganska nervig hon också;)

Liknande trådar

Övr. Hund Som ni kanske sett i annan tråd http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1196566 är det inte så muntert hemma just nu. Den jobbiga...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte... 2
Svar
36
· Visningar
7 710
Senast: Luff
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den... 2 3
Svar
47
· Visningar
10 675
Senast: Askur
·
Utrustning Nu har jag letat sadel så länge att hästen tappat muskler och inte alls ser ut som han gjorde när jag började leta. Jag är...
Svar
2
· Visningar
1 200
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka