FC051F99-E52E-4F14-A7C1-9F493D3B883C.webp

Visa bifogad fil 126962
Jag har som vanligt shoppat för mycket... men jag blir glad av de här :love: plus att jag läste just en artikel om neurodesign som bla betonade att en inredning som tilltalar en är bra för ens mentala hälsa :angel: :D

Alla pjäserna är Rörstrand i jugendstil :heart
Jag tror absolut på att omge sig med saker man blir glad av/tycker om :) ! Har du shoppat på loppis eller auktion?

Väcker liv i den här tråden.

Har fått detta från farmor. Hur får jag reda på mer om det?
Vad betyder de olika siffrorna under ? :D

Har bildsökt men får bara upp någon enstaka annons på Tradera som inte sa så mycket.
1000011347.webp

Väcker liv i den här tråden.

Har fått detta från farmor. Hur får jag reda på mer om det?
Vad betyder de olika siffrorna under ? :D

Har bildsökt men får bara upp någon enstaka annons på Tradera som inte sa så mycket.
Visa bifogad fil 151280
Stämpeln verkar vara från perioden 1931-1945.
https://www.theoldstuff.com/en/porc...nd-pottery-marks/39-mitterteich-bavaria-marks

Om det är samma nummer på alla delar så gissar jag att det är dekornumret.

Stämpeln verkar vara från perioden 1931-1945.
https://www.theoldstuff.com/en/porc...nd-pottery-marks/39-mitterteich-bavaria-marks

Om det är samma nummer på alla delar så gissar jag att det är dekornumret.
Spännade. Farmor är född 36 så det verkar ju stämma. Kommer jag ihåg ska jag fråga henne nästa gång om var den kommer ifrån. Kanske är från hennes föräldrar. Annars brukade hon och farfar vara mycket på auktion så kanske hittats där.

Kollade lite noggrannare på nr. Det är lite olika. Assietterna tex hade 2 olika. Kanske har blivit kompletterat efterhand.

Spännade. Farmor är född 36 så det verkar ju stämma. Kommer jag ihåg ska jag fråga henne nästa gång om var den kommer ifrån. Kanske är från hennes föräldrar. Annars brukade hon och farfar vara mycket på auktion så kanske hittats där.

Kollade lite noggrannare på nr. Det är lite olika. Assietterna tex hade 2 olika. Kanske har blivit kompletterat efterhand.
Är det olika nummer men samma dekor så är numret inte ett dekornummer. Då handlar det förmodligen om någon sorts tidsstämpel, kanske årtal?

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
723
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
399
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
869
Hemmet Jag har en gräsplätt (3x5 meter ca) utanför huset som används som parkeringsplats. Gräsmattan är nu helt sönderkörd. Min första tanke...
2
Svar
21
· Visningar
868
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25