Är det olika nummer men samma dekor så är numret inte ett dekornummer. Då handlar det förmodligen om någon sorts tidsstämpel, kanske årtal?
Det har du nog rätt i. :D Jag har hittat 041, 052, 076( läste 676 men såg nog fel först. 😅).

Är annan kvalite på stämpeln så skulle inte förvåna mig om det är så.
1000011349.jpg
 
Det har du nog rätt i. :D Jag har hittat 041, 052, 076( läste 676 men såg nog fel först. 😅).

Är annan kvalite på stämpeln så skulle inte förvåna mig om det är så. Visa bifogad fil 151282
Är det så höga siffror som 052 och 076 så tror jag inte på årtal heller, för då stämmer inte stämpelns utseende med de åren. Då handlar det nog om någon annan typ av märkning. Tyvärr gjorde ju inte alla porslinsfabriker likadant, och jag lyckas inte hitta någon information alls om siffrorna hos Bavaria Mitterteich när jag googlar.
 
Är det så höga siffror som 052 och 076 så tror jag inte på årtal heller, för då stämmer inte stämpelns utseende med de åren. Då handlar det nog om någon annan typ av märkning. Tyvärr gjorde ju inte alla porslinsfabriker likadant, och jag lyckas inte hitta någon information alls om siffrorna hos Bavaria Mitterteich när jag googlar.
Intressant. Får bli ett mysterium tillsvidare kring det.
Tack för hjälpen. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
715
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
396
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
860
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
914
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp