Det känns lite som diskussionen om att personer som spelar spel där de skjuter andra personer går ut på gatan och skjuter någon.
Jag tror att våldtäktsmän är våldtäktsmän oavsett tillgång till porr. Kvinnor har blivit våldtagna långt innan det ens fanns porr. Jag skulle aldrig gå med på att skylla en våldtäkt på något annat än själva gärningsmannen. Det är hans fel, inte porrens.
Jag tror mycket väl att det som är "norm" inom porr, blir "norm" inom förväntningarna på hur sexlivet ska se ut och vad som är attraktivt. Att det inom porren är normaliserat med ett vidrigt kvinnoförtryck lär absolut påverka vad som ses som normativt.
Förövrigt blir jag helt mörkrädd av att nån ens kan komma på idén att vilja titta på filmer som idealiserar hur kvinnor spyr av att få en kuk nedtvingad i halsen. Det som visas är ju ett övergrepp- hur kan det någonsin bli okej?
Och ja, min egen personliga erfarenhet stämmer absolut med studien. Synen på kvinnan som ett verktyg för manlig tillfredsställelse gick absolut igenom.