Jenna Jameson säljer för övrigt fortfarande sin egendesignade fleshlight så hon har definitivt skäl, utöver sina porrfilmer, att vilja hålla upp skenet som SuperLycklig PorrStjärna.

Har aldrig påstått att Jenna är vare sig lycklig eller olycklig. Att påstå att hon använder fördömmande från kvinnor (det var ett tag sen jag läste boken) som ett säljargument låter dock långsökt. Det är troligare att hon skrev det för att hon upplevde det så.

Frågeställningen var lite större än så.

Ah det stämmer, det var som sagt ett tag sen jag läste boken. Hon kan ha berättat om fördömanden från kvinnor för att tjäna pengar, men troligen för att det var så.

det var tjejer som spred rykten om främst sina medsystrar i instagrammålet stämmer dock.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1778670-bada-flickorna-fallda-i-instagrammalet
En så fantastisk användning av ordet medsystrar på skuldbeläggande vis. Aldrig har jag sett det användas schysst, aldrig.

Alltmedan medbröderna är upptagna av själva porrkonsumtionen, då, får man förmoda. Oavsett om de är hetero eller homo.

Att påstå att hon använder fördömmande från kvinnor (det var ett tag sen jag läste boken) som ett säljargument låter dock långsökt.
Jag har ju inte skrivit det dock så varför sitter du och hittar på? Jag skriver att Jameson fortfarande vill sälja sin porr och sitt varumärke och sin fleshlight så hon kanske inte är den bästa källan angående hur man blir behandlad inom porren.

Det är troligare att hon skrev det för att hon upplevde det så.
Eller för att hon vill sälja boken. Du vet, allt du ser på TV eller läser i en bok är inte sant.

Frågeställningen var lite större än så.
Fortsätt vara nedlåtande du, mig bekommer det inte. Jag var lite besviken i början eftersom jag trott att du var feminist men nu är det strunt samma. Det är lite käckt att du fortsätter ha samma ton genomgående i tråden trots att du så många gånger skrivit fullkomligt inkorrekta saker. Ska man vara besserwisser bör man se till att ha på fötterna liksom.

Nu var det ett tag sen jag läste Jenna Jamesson, men om jag minns rätt så hade hon mest bekymmer med sina medsystrars fördömanden. Men vi kan dra en parallell till det stora instagrammålet, där tjejer pekade ut andra tjejer som horor.

Så visst kan det det.
Nu var det också ett tag sedan jag läste boken men stället där hon beskrev att hon blev gruppvåldtagen som 15 åring (?) och inte vågade berätta för sin pappa eller någon annan att det skett- utstrålade både sårbarhet och ensamhet....fram till den passagen tänkte jag faktiskt, se där en porrstjärna med inte ett traumatiskt sexuellt förflutet.

En så fantastisk användning av ordet medsystrar på skuldbeläggande vis. Aldrig har jag sett det användas schysst, aldrig.

Alltmedan medbröderna är upptagna av själva porrkonsumtionen, då, får man förmoda. Oavsett om de är hetero eller homo.

Ah diskussion skall alltså begränsas än mer. Den får inte handla om män, den får inte handla om otrevliga kvinnor.

Det kan bli riktigt gulligt ryggdunkande.

Så handlar diskussionen åter om män, var inte det den inte skulle handla om? Eller passar det bara bra just nu?
Jag förstår att du skulle uppfatta det som bekvämare om vi diskuterade sexuella trakasserier/sexuellt förtryck/kvinnoförnedrande porr utan att nämna män. Det är bara det att skärmen skulle bli helt förstörd av tippex.

Påmindes om tråden efter en diskussion om hur man etiskt konsumerar porr.

Jag förväntade mig ändå att en del skulle tas upp här från porr-positivt håll som fortfarande inte tagits upp efter 16 sidor, mycket har ju förändrats till det sämre under de senaste årtiondena men en del har nog ändå blivit bättre. Trodde sådant som rör de ändrade förutsättningarna skulle dyka upp i diskussionen, men de som konsumerar kanske sällan reflekterar över sådant.
Istället har det varit mer porr-romantiskt argumenterande från det porr-positiva hållet men det var iofs lite förväntat också.

Oj, vad du gör det enkelt för dig. Ofta är det säkert "spelat lidande" men många gånger så kan jag nästan lova dig att dom lider/är obekväma på riktigt.

I Hot Girls Wanted så fick man se när dom skulle spela in en sexscen mellan en ung tjej och en äldre man (som skulle spela vän till familjen och ta hennes oskuld innan hon for iväg till college eller något liknande) och hon såg så sjukt obekväm ut med mannen innan kameran ens hade börjat rulla. För övrigt samma tjej som 15 min in i en inspelning fick veta att hon skulle göra en gagscen som hon inte ville men hon vågade inte säga ifrån eftersom dom redan börjat filma.. Men lev du i din drömvärld om att allt är på låtsas och att alla är bekväma och lyckliga med det dom gör.[/QU

Så nu har golit sett filmen:

Missade du nyckelrepliken? Det är jag, som skådespelar?

Och du tror inte att den könsmaktsordningen riskerar att få större konsekvenser för dom inblandade kvinnorna vid en porrinspelning än vid inspelningen av en James Bond-film?

Absolut och en del av del eller ett resultat av av den könsmaktsordningen är kvinnors fördömande av horor. Som vi exempelvis kan se i instragrammålet.

Man kan se "kvinnoyrken" som en del av patriarkatets förtryck. Det innebär inte att de män som är vårdbiträden tjänar bättre. Och att man inte kan diskutera att både mån och kvinnor i "kvinnoyrken". Det innebär inte att det är mer synd om männen i "kvinnoyrket" bara att de är en del av samma sak.

Påmindes om tråden efter en diskussion om hur man etiskt konsumerar porr.

Jag förväntade mig ändå att en del skulle tas upp här från porr-positivt håll som fortfarande inte tagits upp efter 16 sidor, mycket har ju förändrats till det sämre under de senaste årtiondena men en del har nog ändå blivit bättre. Trodde sådant som rör de ändrade förutsättningarna skulle dyka upp i diskussionen, men de som konsumerar kanske sällan reflekterar över sådant.
Istället har det varit mer porr-romantiskt argumenterande från det porr-positiva hållet men det var iofs lite förväntat också.[/QU

golit har funderat mycket över frågan och kanske är svaret en mindre essä över makt, kön, sex och kanske skuld. Men det är inte golit. golit petar i värderingar (och tramsar ibland)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka