Ursäkta. Omformulering.
Varför fortsätta hävda att delar ur porren är fejk? (Du och andra som för det spåret).
Uppenbarligen blir kvinnor skadade när de spelar in porrfilm, kan inte det få stå i fokus
..

Nej för att det är förenkla debatten om porr. Män tar emot samma stora kukar i bögporren.

Nej för att det är förenkla debatten om porr. Män tar emot samma stora kukar i bögporren.
Så får vi aldrig diskutera kvinnors situation specifikt eller är det bara när det handlar om porr det blir obehagligt om kvinnan står i fokus?

Jo - fast ex dubbelpenetrering får jag anta inte är så vanligt i bögporr... Av fysiska skäl. Det är ju annars vanligt i mainstream heteroporr.

Jag kan också tycka att det finns en maktobalans. Kvinnor får från barnsben får höra att de ska akta sig, ha vissa kläder, inte vara provocerande, inte vara ute ensamma på kvällen, får våldtäktshot när de uttalar sig offentligt... Medan män (gissar jag?) inte får samma uppmaningar (även om fler män utsätts för våld).

Det är ju en situation och känsla som speglas även i porren - exempelvis in extremis via gagvideorna när en 18:åring "stryps", blir kallad hora/slyna/värdelös, får en plastdildo nedkörd i halsen så hon spyr, samt måste "äta" spyan.

Jag vet inte om jag kan acceptera argumentet "det är synd om män också", som respons på att unga kvinnor blir fysiskt och psykiskt skadade i porrindustrin.

Det kallas boxning/MMA/whatever.

...på mer lika villkor. Man slår varandra, och det brukar sällan innehålla sexuell förnedring. Dessutom blir man indelad efter typ storlek och kunskap så att det ska vara hyfsat jämt.

(Sen brukar inte jag heja på boxning direkt. När min bror tävlade minns jag att jag inte visste vad som var värst: att se honom ta emot slag eller att nita någon annan.)

...på mer lika villkor. Man slår varandra, och det brukar sällan innehålla sexuell förnedring. Dessutom blir man indelad efter typ storlek och kunskap så att det ska vara hyfsat jämt.

(Sen brukar inte jag heja på boxning direkt. När min bror tävlade minns jag att jag inte visste vad som var värst: att se honom ta emot slag eller att nita någon annan.)

Jo, det är väl lite mer på lika villkor. Men det hade i normalfallet lett till böter om inte fängelse, om det inte varit en "sport".

För övrigt är jag rätt less på porr idag, mest för att den är så verklighetsfrämmande på alla sätt. Dock har jag svårt att se att ett förbud mot porr skulle göra någon skillnad. Bättre sexualundervisning kanske, men då måste man börja så tidigt att barnen inte hunnit ta till sig någon annan bild av hur sex (inte) går till, vilket lär leda till protester av andra anledningar.

Jo - fast ex dubbelpenetrering får jag anta inte är så vanligt i bögporr... Av fysiska skäl. Det är ju annars vanligt i mainstream heteroporr.

Jag kan också tycka att det finns en maktobalans. Kvinnor får från barnsben får höra att de ska akta sig, ha vissa kläder, inte vara provocerande, inte vara ute ensamma på kvällen, får våldtäktshot när de uttalar sig offentligt... Medan män (gissar jag?) inte får samma uppmaningar (även om fler män utsätts för våld).

Det är ju en situation och känsla som speglas även i porren - exempelvis in extremis via gagvideorna när en 18:åring "stryps", blir kallad hora/slyna/värdelös, får en plastdildo nedkörd i halsen så hon spyr, samt måste "äta" spyan.

Jag vet inte om jag kan acceptera argumentet "det är synd om män också", som respons på att unga kvinnor blir fysiskt och psykiskt skadade i porrindustrin.

Viss förekommer det dubbel-analpenetrering i bögporren, men om du tänker dig att "vanlig dp" per defenition är våld och övergrepp så har vi nog rätt olika världsbild.

Man kan disuktera barnarbete utan att dela upp könen. Det vore ganska udda att bara ta upp flick-arbete.

Jo, det är väl lite mer på lika villkor. Men det hade i normalfallet lett till böter om inte fängelse, om det inte varit en "sport".
.

Absolut! Vilket kanske också är en viss skillnad... Tänker mig att många (män) som blir utsatta för misshandel slipper frågor om de verkligen inte ville egentligen. Dvs, misshandel på stan döms väl oftare för det brott det faktiskt är jämfört med övergrepp mot kvinnor. Men det kanske är väldigt OT.

Förbud vet i tusan vad jag tycker om. Vet mest att jag får ont i magen av tanken på att folk går igång på porr där tom en blind kan se att det inte är skönt för den ena parten.

Viss förekommer det dubbel-analpenetrering i bögporren, men om du tänker dig att "vanlig dp" per defenition är våld och övergrepp så har vi nog rätt olika världsbild.

Man kan disuktera barnarbete utan att dela upp könen. Det vore ganska udda att bara ta upp flick-arbete.

Jag svarade på att kvinnor får skador av porr. Dubbelpenetrering är en situation med högre skaderisk än enkel penetration. Det är väl inte så oväntat? Liksom trippelpenetration, som också sker.

Det handlar (för mig) inte om att män inte kan få skador av porr. Givetvis kan de det.

Däremot förstår jag inte behovet att direkt kommentera kvinnors skador med att säga att män minsann får något liknande också. Så då är det ok då? Eller vart ska vi komma med det? Att fattiga flickor löper hög risk att hamna i sexhandeln, innebär inte att fattiga pojkar har det bra i jämförelse.

Det är som när kvinnors problem att blir trodda vid våldtäktsanmälan diskuteras, och genast ska det kommenteras att minsann män också kan bli våldtagna.

Dubbelpenetrering behöver inte vara våld. Var skrev jag det? Däremot håller jag inte med dem *vilka det nu var* som skrev att porr inte påverkar dem som ser det. Jag tror visst att unga tjejer/pojkar känner ett behov att leva upp till det som de ser i porr. Det finns en gräns någonstans, mellan att vara nyfiken och testa sin egen sexualitet, och att acceptera saker som inte känns ok för att tillfredställa sin partner.

Du känner inte att det kanske finns strukturer i samhället som gör att tjejer lättare kan råka illa ut/bli utnyttjade inom heteroporren än att män blir det inom homoporren?
Därmed inte sagt att homoporren är problemfri, jag har ärligt talat ingen koll på den.

Man får diskutera vad man vill. Hur man vill och med vilka argument man vill.

Däremot tycker jag att porr och prostitution är ett ämne som tjänar på att man diskuterar det i ett bredare sammanhang än som kvinnofråga.

Håller fullständigt med dig i den frågan, man gör sig själv en otjänst om man bara ser det som en kvinnofråga.

Förbud vet i tusan vad jag tycker om. Vet mest att jag får ont i magen av tanken på att folk går igång på porr där tom en blind kan se att det inte är skönt för den ena parten.

Det är FILM!!!

Om någon ser lidande ut, så beror det på att man vill framföra det i filmen.

Harry Potter finns inte på riktigt

Du känner inte att det kanske finns strukturer i samhället som gör att tjejer lättare kan råka illa ut/bli utnyttjade inom heteroporren än att män blir det inom homoporren?
Därmed inte sagt att homoporren är problemfri, jag har ärligt talat ingen koll på den.

Det finns generell könsmaktsordning, gennerellt förtryck av kvinnor. Där skiljer sig inte en porrfilm från James Bond. (förutom att lönesättningen är omvänd i porren där kvinnorna får mer betalt)

Jag svarade på att kvinnor får skador av porr. Dubbelpenetrering är en situation med högre skaderisk än enkel penetration. Det är väl inte så oväntat? Liksom trippelpenetration, som också sker.

.

Därför går man till jobbet väl förberedd.

Det är FILM!!!

Oj, vad du gör det enkelt för dig. Ofta är det säkert "spelat lidande" men många gånger så kan jag nästan lova dig att dom lider/är obekväma på riktigt.

I Hot Girls Wanted så fick man se när dom skulle spela in en sexscen mellan en ung tjej och en äldre man (som skulle spela vän till familjen och ta hennes oskuld innan hon for iväg till college eller något liknande) och hon såg så sjukt obekväm ut med mannen innan kameran ens hade börjat rulla. För övrigt samma tjej som 15 min in i en inspelning fick veta att hon skulle göra en gagscen som hon inte ville men hon vågade inte säga ifrån eftersom dom redan börjat filma.. Men lev du i din drömvärld om att allt är på låtsas och att alla är bekväma och lyckliga med det dom gör.

Det är FILM!!!

Du hävdar åter och åter att porrfilm är FILM och att diskussionen är för begränsad.

Men var är dina egna mer substantiella bidrag? Om diskussionen intresserar dig, vore det ju rimligt att du skrev sådant som du tycker saknas.

Om du enbart finner diskussionen så dålig att den är bortom räddning, förstår jag inte riktig poängen med att dissa den gång efter annan. En gång borde räcka i så fall.

Vad är du ute efter?

Det finns generell könsmaktsordning, gennerellt förtryck av kvinnor. Där skiljer sig inte en porrfilm från James Bond. (förutom att lönesättningen är omvänd i porren där kvinnorna får mer betalt)

Och du tror inte att den könsmaktsordningen riskerar att få större konsekvenser för dom inblandade kvinnorna vid en porrinspelning än vid inspelningen av en James Bond-film?

Det är FILM!!!

Så poängen med porrfilmer är helt enkelt att den ena parten ska ha det lite gött obekvämt sådär? Och så ska folk bli upphetsade av att se det? Eller hur menar du?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka