Man får diskutera vad man vill. Hur man vill och med vilka argument man vill.

Däremot tycker jag att porr och prostitution är ett ämne som tjänar på att man diskuterar det i ett bredare sammanhang än som kvinnofråga.
Nja, som jag ser det så förenklar man diskussionen väldigt om man inte tar hänsyn till patriarkatet så länge det fortfarande finns och spelar in på så många plan.

Däremot är det för att få en helhetsbild också viktigt att se hur man ställer sig till porr och sexindustrin i stort när man plockar ner det i sina minsta beståndsdelar, när man bortser från de sexistiska strukturerna och ser enbart de inbyggda ekonomiska maktobalanserna. Absolut.

Men min poäng med inlägget du citerar är främst att det blir tröttsamt när man i praktiken inte kan diskutera kvinnors situation utan att det tjatas om män, som om vi absolut inte för en sekund får fokusera på de problem som är specifika för kvinnor.

Du hävdar åter och åter att porrfilm är FILM och att diskussionen är för begränsad.

Men var är dina egna mer substantiella bidrag? Om diskussionen intresserar dig, vore det ju rimligt att du skrev sådant som du tycker saknas.

Om du enbart finner diskussionen så dålig att den är bortom räddning, förstår jag inte riktig poängen med att dissa den gång efter annan. En gång borde räcka i så fall.

Vad är du ute efter?

Lite olika saker, som att film är film och att vi faktiskt inte kan uttala oss särskilt mycket om personerna på filmen utifrån deras rollprestationer.

En annan diskussion är människans fria vilja och rättighet att få göra vad man vill med sin kropp, relativt hur fria val man har i en given maktstruktur.

Som att hur kan man anses vara ett offer eller hora (beroende från vilken vinkel man ser det) när man använder sig av sin fria sexuallitet, samtidigt som man i andra sammanhang anses vara stark och självständig när man gör samma sak.

Generellt sätt är nog vår medkänsla kittlande nära fördömandet

Och du tror inte att den könsmaktsordningen riskerar att få större konsekvenser för dom inblandade kvinnorna vid en porrinspelning än vid inspelningen av en James Bond-film?

Nu var det ett tag sen jag läste Jenna Jamesson, men om jag minns rätt så hade hon mest bekymmer med sina medsystrars fördömanden. Men vi kan dra en parallell till det stora instagrammålet, där tjejer pekade ut andra tjejer som horor.

Så visst kan det det.

Jag tänker att man kan ogilla sexuellt våld trots att det är FILM. Och trots att Harry Potter inte finns.
Jag ogillar en hel del sex- och/eller kärleksscener ("kärleksscener", skulle jag snarare kalla dem) även i vanliga biofilmer. Trots att det är film. Till exempel om filmen i sin helhet talar om för mig att det här är en kärleksscen med lite mysigt hångel, och jag ser något annat. Vilket är rätt vanligt.

Jag ogillar en hel del sex- och/eller kärleksscener ("kärleksscener", skulle jag snarare kalla dem) även i vanliga biofilmer. Trots att det är film. Till exempel om filmen i sin helhet talar om för mig att det här är en kärleksscen med lite mysigt hångel, och jag ser något annat. Vilket är rätt vanligt.
Ja men precis!

Så poängen med porrfilmer är helt enkelt att den ena parten ska ha det lite gött obekvämt sådär? Och så ska folk bli upphetsade av att se det? Eller hur menar du?

Uppenbarligen säljer det att det uppfattas som att någon har det gött obekvämt. Finns säkert annat som säljer också

Uppenbarligen säljer det att det uppfattas som att någon har det gött obekvämt. Finns säkert annat som säljer också

Och det tycker jag är läbbigt. Oavsett hur många gånger du skriver att det är film. Det är liksom inte poängen så jag förstår inte varför du upprepar samma mening hela tiden. Jag ser vad du skriver, typ.

Nu var det ett tag sen jag läste Jenna Jamesson, men om jag minns rätt så hade hon mest bekymmer med sina medsystrars fördömanden.
Shit din källkritik är ju helt fantastisk. Jenna Jameson vill fortfarande sälja sin porr. Klart som fan hennes enda officiella problem är "medsystrars fördömanden".

Shit din källkritik är ju helt fantastisk. Jenna Jameson vill fortfarande sälja sin porr. Klart som fan hennes enda officiella problem är "medsystrars fördömanden".

Eftersom hon gjorde nästan alla sina filmer innan hon var aderton och att de därför inte går att sälja, så var inte det skälet att hon nämnde medsystrarnas fördömmanden när hon skrev boken.

Eftersom hon gjorde nästan alla sina filmer innan hon var aderton och att de därför inte går att sälja, så var inte det skälet att hon nämnde medsystrarnas fördömmanden när hon skrev boken.

Det där stämmer inte alls! Jag tror du blandar ihop Jenna med Traci Lords. Jenna strippade däremot som minderårig.

Det där stämmer inte alls! Jag tror du blandar ihop Jenna med Traci Lords. Jenna strippade däremot som minderårig.

Ah det stämmer, det var som sagt ett tag sen jag läste boken. Hon kan ha berättat om fördömanden från kvinnor för att tjäna pengar, men troligen för att det var så.

det var tjejer som spred rykten om främst sina medsystrar i instagrammålet stämmer dock.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1778670-bada-flickorna-fallda-i-instagrammalet

För att argumentera på ett så nedlåtande sätt i den här tråden har du väldigt lite koll på vad du faktiskt pratar om.

Mig veterligen var det 2008 Jameson bestämde sig för att sluta med porr. 34 år gammal. Hon har då gjort många filmer från det att hon var 20 år.

Jenna Jameson säljer för övrigt fortfarande sin egendesignade fleshlight så hon har definitivt skäl, utöver sina porrfilmer, att vilja hålla upp skenet som SuperLycklig PorrStjärna.

För att argumentera på ett så nedlåtande sätt i den här tråden har du väldigt lite koll på vad du faktiskt pratar om.

Mig veterligen var det 2008 Jameson bestämde sig för att sluta med porr. 34 år gammal. Hon har då gjort många filmer från det att hon var 20 år.

Ah det stämmer, det var som sagt ett tag sen jag läste boken. Hon kan ha berättat om fördömanden från kvinnor för att tjäna pengar, men troligen för att det var så.

det var tjejer som spred rykten om främst sina medsystrar i instagrammålet stämmer dock.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1778670-bada-flickorna-fallda-i-instagrammalet

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka