Ponnytravare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ponnytravare

linneaforss skrev:
Ja ja har också hört att han va bra! =) MIn Heter Colt och är på första länken på den här sidan....Han är 5 år och har startat 13 gånger rekord 2,22 Som han fick i senaste starten! :)

Okej det är ju bra:D Maretto har gjort lika många starter och har ett fint latis rekord på 2,14,7 tränar full på 2,10 men vi har haft lite problem sista tiden men hoppas på det bästa till iår. Får ju ochså min nya stjärna som jag hoppas på mycket. :love:

Det är ju ännu bättre juh! haha! :smirk: Joo Colt avslutade sista 500 på 15 Så han kan förhoppningsvis mer! ;) Och nästa år så ska vi köra mycket penninghandikapp för han har bara tjänat 925 och har rekord 2,22....Har kollar startlistor och dem som går 20-25 har tjänat minst 2000 kr! :D Så förhoppningsvis kan vi få nåra bra placeringar i penningloppen! :D:D Okej Vad har din nya gått? har han kvalats?

quse skrev:
Stefan Melanders barn tävlar och äger Tyson nu. Kanske dom har en hemsida. Jag håller med dig om att Tyson är helläcker att se på. Vi är lyckliga ägare till en nu 3 årig hingst, som är vääldigt lik sin far:love: , hoppas han blir lika bra. Vi får se till våren...

Jag trodde att det var Stefan Melanders brorsbarn..?
Men sen har jag dålig koll på dom ungarna också!

de e ju menigen att de ska kolla längden oxå, tycker de e alldeles för slappa med de. jag har oxå sett värre men tycker de är fel, spec eftersom det finns regler som säger att ekipaget ska se harmoniskt ut...Men de är min åsikt...Och ok, hellre för lång än för tung men jag tror fort att det hindrar hästen från att springa max.

*lånar*
Har ett eget russ sto som är pensionerad (inte pga ålder utan att hon e trött på att tävla) hon är 11 i år. gjorde många skitbra starter men tränade bättre, hon hade såna tävlingsnerver o hade verkligen humör allt berodde på hur hon kände sig för dagen. Hon kunde träna 1,50 men vägra springa 2,15 i tävling bara för att hon inte knde för att springa...:) men när hon väl sprang kunde ingen ta henne.. Sen kör jag åt andra, körde en valack förra året, startade 7 lopp, 4,5,5,5,4,1,5 sänkte sitt auto rekord med 1,3 sekunder o sitt voltrekord från 17 till 15. Sen körde jag min ponny två lopp, en femte o en fjärde och så red jag ett monte lopp på en kompis häst. var trea med den..

AK47Kalashnikov skrev:
Jag trodde att det var Stefan Melanders brorsbarn..?
Men sen har jag dålig koll på dom ungarna också!

De hade ja med för mig :confused:

Märkligt sammanträffande.
Jag valde nämligen att isf att städa kolla på Elitloppet 2003 på video idag,
och då var just den grabben intervjuad inför Scarlets försök!
Stilig kille med kostym och slips....:D

Okej, Maretto har nog tjänat 4700 har jag för mig orkar inte kolla, men han har vart med på alla vinstrikaste listor sen han var 3år :D
Nä min nya är bara just fyllad tre år men han ska kvala så fort som möjlig..:) Själv tycker inte jag att Maretto passar i pengalopp men min lille shettis går bäst i pengalopp :D
puss

maretto? tror jag skulle tävla mot dig på åby en gång (om de nu är rätt häst jag tänker på) i ett monte lopp o i ett vanligt auto lopp...men han var struken..Minns jag helt fel eller e de fel häst jag pratar om?

Bella_ skrev:
Okej, Maretto har nog tjänat 4700 har jag för mig orkar inte kolla, men han har vart med på alla vinstrikaste listor sen han var 3år :D
Nä min nya är bara just fyllad tre år men han ska kvala så fort som möjlig..:) Själv tycker inte jag att Maretto passar i pengalopp men min lille shettis går bäst i pengalopp :D
puss

Okej ja det beror ju helt på hur mycket de har tjänat i gämförelse hur snabbt de springer! :D Jag hatade Penninglopp från början men nu är de jätte bra för oss! ;) puss

mm, han hade lite käning i kroppen så jag ville inte starta då.. men fan sen när jag såg monte loppet han hade ju vunnit hur lätt som hälst det gick la på 2,26 den som vann tror jag hahah.. så det var lite surt :( hur gick det för dig den dan då?
puss:love:

den jag red var inte i form, skulle oxå vunnit om hon hade varit som hon tränat. Bråkade i transporten o slängde sig av när de kom fram så hon var riktigt seg. Inte alls som när jag vann. de gick ganska bra med tanke på hur hon härjat, med valacken gick de skit bra, han sänkte sig till 12 o nåt. De loppet gick verkligen skit fort

*Gotlandsrusset* skrev:
den jag red var inte i form, skulle oxå vunnit om hon hade varit som hon tränat. Bråkade i transporten o slängde sig av när de kom fram så hon var riktigt seg. Inte alls som när jag vann. de gick ganska bra med tanke på hur hon härjat, med valacken gick de skit bra, han sänkte sig till 12 o nåt. De loppet gick verkligen skit fort

mm okej vad hete hästen? okej vad blev du i det loppet då?
puss:banana:

Men hurreni, ni tycker inte ni börjar bli lite off topic nu ? :D

Man skulle ju visa bilder på sina ponnytravare.. Ni snackar om nått helt annat nu ;) Hehe

AnnaJue skrev:
Man skulle ju visa bilder på sina ponnytravare.. Ni snackar om nått helt annat nu ;) Hehe

Spela roll, man kan ju prata om sina ponnytravare ochså eller?

Jo de e klart, men om man går in på den här tråden för att man vill se just bilder på ponnytravare . :D Ni kanske kan skapa en egen tråd där man kan diskutera sin ponnytravare istället `?

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
334
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka