Ponnytravare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ponnytravare

Här är en av mina, La Carmenzita:

carmenmalin.jpg

(Observera Grafströmssulkyn! ;) )
Jenny

Som en kratta... ;) Nejdå, hon hade sin första säsong i somras, blir fem år nu i natt. Gjorde 11 starter, var placerad alla gånger utom sista loppet (då jag inte tränat henne på flera veckor pga graviditet). Placeringar 3-1-1, rekord 3:04:nånting och sprang in drygt 3000:-. Så jag är helnöjd med henne. Vet var det "fattades" lite i år, så till sommaren hoppas vi på att sänka rekordet, hon ser ut att ha kapacitet att komma ner i 2:55 tider iaf.

Men den dam jag har störst förhoppningar på är denna:
Dream6.jpg

Hon blir fyra nu och hann inte göra någon start i somras. Travar som en GUD i hagen (och i bakvarv...:smirk: ) så vi ska bara ha henne att fatta/vilja springa åt "rätt" håll också så kan det bli riktigt roligt

Din var fin den med, hur har han gått i år?

Jenny

Fina båda två! det va ju jätte bra första sesong juh!

MIn är en 5 årig russvalack och har inte startat så mkt...I år så avslutade vi jätte bra med 4 placeringar . och senast på Solvalla (därifrån är bilden) kom vi 3a Och sänkte rekordet med 10 sekunder! till 2,22,8 :) SÅ ja hoppas på en bra sesong nästa år! :)

Här är Hippotekets Esska, inför sin allra första start på Jägers i september i år (3 år):
etr4.jpg

Hon startade totalt 4 ggr i höstas, varav 2 segrar, 1 andraplats och en "utgått" (:devil: lilla fröken ville inte springa mer för säsongen utan saktade av till skritt efter halva loppet :o)
Rekord 2.58 :bow:
Hon är för övrigt dräktig och fölar i maj.

Jag håller på med "återinkörning" av mitt gamla sto (mamma till Blimunda 2.38 som 4-åring, nu såld till Finland). Hon kördes in hos förra ägaren, som unghäst. Men har inte körts sen dess. pga att litet missöde :smirk:. Är lite känslig av sig, men jag tror det ska gå att sätta henne i vagn igen! Har ytterligare en dotter till henne som startat lite, fast då varit utlånad. Henne ska jag väl träna själv den här säsongen. Hippotekets Cassis hittills placerad i samtliga starter! :bow: rekord 3.12 eller nåt... (5 år): http://groups.msn.com/hippoteket/ponnysarna.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=48

ZavannaHeat0509101.jpg

Hmm... Vet inte om den här länken fungerar...
Hur som helst, i såfall så skulle det ha varit en bild på mitt russ Zavanna!

Annars har jag en bild här till höger på Rapp i Skoar som jag agerar kusk/tränare på.
I sadeln sitter mitt montéess Felicia.

Senast ändrad av en moderator:

Jag och Emmi Lee :love:
Staste.jpg

Jag och Melissa när vi vann lindesbergs lilla pris:D
lillpriset2.jpg

Dante II :)
lind_dan.jpg

Tyvärr är jag för gammal för dom här raringarna nu. :crazy: Så nu har jag ett fyraårigt russ hemma som jag ska ut med til våren :D

Hur man gör när man lägger in foton i trådar är en fråga som ska ställas på datorforumet - och jag tror att du kan hitta svaret i redan befintliga trådar där!

Här är min lilla travare Roshems Red Baron, född -00. Han gjorde sin första säsong på banan nu -05

Tomelilla ponnytravbana
{35E9F9E1-BD32-4007-A637-9E55DC4145E5}.jpg

Här är Svante Båths dotters ponny Tempo:
tempo.JPG

Här är några bilder på ponnyer som jag fotat:

Cocktail Jet:
cocktail_jet.JPG

Tuffing:
tuffing.jpg

Tyson II:
tysonII.jpg

Alize:
alize.jpg

Lorri Ess¨:
lorri_ess.jpg

Piggybank:
piggybank.jpg

Tiffy:
tiffy.jpg

Här är några bilder på min russtjej, Svala, har tyvär inge bilder i sulky.
Hon är tre nu och ska kvala till våren är det tänkt!

Svalatravbild.jpg

Svalablirkrd.jpg

Montéryttare skrev:
:love: :love: :love: Jag önskar att jag vore 10 år yngre :D
Ja visst är han fiin:d Jag önskar också att jag vara några år yngre så jag kunde få fortsätta tävla dom!

RebeckaKihlberg skrev:
Här är min lilla travare Roshems Red Baron, född -00. Han gjorde sin första säsong på banan nu -05

Tomelilla ponnytravbana
{35E9F9E1-BD32-4007-A637-9E55DC4145E5}.jpg

Kommer du från Tomelilla?? :D Då kanske du känner Malin Luckman...lr så kanske du Sett min Colt....han är en liten Fux.... Ett russ det finns bild längst upp på sidan! ja köpte honom från Malin I Tomelilla för 2 år sedan! :D

Nä, jag är inte från Tomelilla...har bara varit där på tävlingar,men känner till Fam Luckman och deras hästar.
Har inget minne av att jag sett din häst...tyvärr

AK47Kalashnikov skrev:
Hmm... Vet inte om den här länken fungerar...
Hur som helst, i såfall så skulle det ha varit en bild på mitt russ Zavanna

Zeta.jpg

Gör ett nytt försök...

Dessutom:

Jag och Roka 2003:
741.jpg

Min vän Linda och hennes Gervides Ösa vinner ett montelopp, hösten 2005:
osalinda1.jpg

Kia skrev:
Här är Svante Båths dotters ponny Tempo:
tempo.JPG

Här är några bilder på ponnyer som jag fotat:

Cocktail Jet:
cocktail_jet.JPG

Tuffing:
tuffing.jpg

Tyson II:
tysonII.jpg

Alize:
alize.jpg

Lorri Ess¨:
lorri_ess.jpg

Piggybank:
piggybank.jpg

Tiffy:
tiffy.jpg

Tyson ll Är så snygg!! :love: :love: :love: Brukar du hålla till på solvalla? Då kanske du sett mej och mitt russ Colt :D Har startat där ganska mycket!

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
334
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka