• Trav
  • Trådstartare Trådstartare poll0i_
  • Startdatum Startdatum
P

poll0i_

Är det någon här som vet hur man hittar resultat från gamla ponnytravare? Skulle vilja veta hur det gick för min gamling när han tävlade. Det ända jag har hört är att han har vunnit en massa men inget mer, så jag vill veta lite mer om hans förflutna på banan.
Har googlat men inget som direkt visar det jag söker.
Hoppas det är nångon som vet.
:bow:
(Hittar ingen tråd där det står om just det jag vill veta.)

Sv: Ponnytrav

Det enklaste är att prata med SPTFs (Svenska Ponnytravförbundet) kansli, så brukar de kunna skicka enskild ponnys statistik. Vilken ponny är det? *nyfiken*

Om ponnyn startade mellan 1995-2001 någon gång så kan jag kolla, men då måste jag veta vad den heter;) annars så är det nog sptfs kansli som du får kontakta.

Jag tror det är ännu äldre då han är 21 nu. :)
Han heter Mas G (masken) och är ett russ.
Vet inte om han sprang det sista året innan han kom hem till mig (1996). Han var då 10 år. De slutar väl springa vid 8års ålder. Eller har jag fel?

Ska ta och prata med SPTF när jag får mod till mig o ringa. (tycker inte om att ringa folk jag inte känner :/

Jag tror det är ännu äldre då han är 21 nu. :)
Han heter Mas G (masken) och är ett russ.
Vet inte om han sprang det sista året innan han kom hem till mig (1996). Han var då 10 år. De slutar väl springa vid 8års ålder. Eller har jag fel?

Ska ta och prata med SPTF när jag får mod till mig o ringa. (tycker inte om att ringa folk jag inte känner :/

nä men är det Masken!!!! :bump: :bump: :bump: :love: :love:

Jag har ägt Masken, har foton på honom som 3-4-åring... Han var min sista ponnytravre som jag tävlade med. Precis när jag föll för åldertrecket började han utvecklas.

Vad KUUUUUL att han lever, jag hörde rykten om att han slagit över bommen i transporten och skadat sig jätteilla för ett antal år sen.

Jag har till och med videofilmer på några travlopp han gick (i mindre ren trav i början :o )

De får tävla tills de är 15 förresten....

Har du kort på honom?

Jag bara måste ju...

Maskennyinflyttad.jpg

Maskenspanartjejer.jpg

MaskenpValla1.jpg

Jag försöker komma ihåg om han var 3 eller 4 när jag köpte honom men jag minns faktiskt inte. :o Ska kolla lite och se om det ljusnar, jag sålde honom i oktober-november 1991 nykastrerad.
Han fick en son hos mig innan han kastrerades. Winton, med Vallas Vinnie som mamma.

WHAT!!! :O :D
Gu va kul. Han lever och är rund o glad. Han pensionerades för 3-4 år sedan då jag blev för tung för honom.
Liten han var.
Jasså, så han har en son. Vart bor den? Hur ser han ut, är han i aveln nu?
Jo att han har skadat sig i transporten hörde jag. Men han har bara fått åkt lastbil med oss eller fått åkt någon enstaka gång transport med lite lungande i. ( Han fick lov att åka in på ATG)

Har massor av kort på honom. Men många är inte inne på datorn. Men annars har jag kort här inne på buke. Kan kolla på min sida så hitta du honom där.

:love: :love: :love:
åå jag blir alldeles gråt färdig...(är ägare till masken med polliO) Gud va kul att han vart pappa. Lite information om honom, han tror oftas att är en hund. Lägger ut hullet så fort han ser grönt gräs. En toppen ponny. Han har ett sto (halvblod) som han har gått med i ca 11 år och dom är väldigt goda vänner. Kan prata om honom hur mycke som hälst men...Vill gärna att alla som känner igen han berättar hur han har varit..:bow: :bow:

Hur var han när han var hos dig? Vill veta allt! :)

Han var relativt ohanterad men inkörd när han kom till mig, egentligen hade han väl inte hanterats så mycket och i hingstflocken hade han varit lågrangad så han var en fegis som försökte ta sig uppåt på rangstegen samtidigt som han höll på att krypa ur skinnet om han trodde man hotade honom. Men det funkade att morra åt honom så vi lärde känna varann och trivdes väl rätt bra ihop. Han hade en del aktionsproblem i början men när jag sålde honom så tränade han tider mellan 2.10 och 2.15 men jag föll för åldersstrecket. Sedan vet jag inte hur det gick för honom utom det att han hoppat över bommen igen då. Vi vann ett lopp på Färjestad men jag kommer inte ihåg om jag vann flera med honom. Han var alltid snäll och samarbetsvillig när de värsta unghingstfasonerna gick över. Vinnie, hans "tjej" som han gick med mest hela tiden höll ordning på honom.

Han hade ju ovanan att hoppa över bommen men det fungerade alltid med halsring för oss och framför allt var han lugnare om han åkte ihop med någon. Det mest märkliga är väl att sonen som föddes ett år efter att jag sålt Masken (oktober 1992) OCKSÅ hoppade över bommen. :confused:

Winton (sonen) sålde jag väldigt billigt (ostammad men reggad valack) som ridhäst till Södertälje men jag tror att det gick mindre bra där. Han var oren till och från och jag tror att de hittade någon pålagring i ett bakknä på honom så det är väl knappast troligt att han lever fortfarande. :(

Här är några bilder på honom nu. http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=12099&catid=member&imageuser=18638

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=12098&catid=member&imageuser=18638

Som sagt han har lagt på sig lite. Men han är ett matvrak. Äter allt han ser. Även glass med strössel och olika såser på. :) Hehe.
:banana:

Så han var låg i rang. Det kan man inte tro nu.
När jag tillexempel var på ett ridläger så var han ledaren även över det högrangade stoet som ingen "går" över.
Han jagade även bort andra valackar när de kom in i hagen. Han blir "hingstig" när han går förbi andra hingstar. Men han är alltid lugn när man går breve honom då.Sålde du honom vidare till en annan tjej som heter KattisL här på buke? För hon var tydligen skötare på honom innan han såldes till mig. Enligt henne så hade han varit med om en olycka när han kördes/tömkördes så han var rädd när man körde honom. Det går fortfarande inte att köra honom då han bara skenar och vi vill inte riskera något så vi har skippat det där med körningen för honom. Men att tömköra honom går prima. =)

ajdå, synd att han hade pålagringar. Hade varit roligt att få träffa maskens son. ;)

Om hon var skötare så ägde hon väl honom inte? :idea: Jag minns inte vad de hette som jag sålde honom till men pappas jobbade på Ericsson i Kista, tjejen var någonstans runt 14-15 då men vad hon hette??? :confused:

Masken var ju hingst till hösten 1991 (var han 5 då?) och han var "spännig" som bara den så jag är inte förvånad över att han kaxar mot andra grabbar men det är rätt förvånande att han blivit SÅ tuff. Förmodligen har han väl träffat på ett par hästar han kunnat ta befälet över genom sin levnad! :D

Han var rejält rund om magen. :p Skillnad mot då han kom till mig, första bilden. Då var han riktigt tunn men han tog igen det rätt snabbt hos oss.

Vad tråkigt att det inte går att köra honom, jag körde honom med skygglappar men det var för att han bara spanare brudar och spände sig annars. Men händer det olyckor och de blir rädda är det ju svårt att vända rätt på dem. :(

:idea: Ang körningen så hade kusken ramlat ur sulkyn av någon andledning (kommer inte i håg vad ) och han hade sprungit rakt in i skogen o kilats fast i träden. Efter den händelsen vågade inte dom ut med han mer. men jag har kört honom....
Efter en dust i skogen (inte hans fel ) så ville jag inte köra mera.
:love: Det är jätte roligt o läsa hur han har varit. Som sagt han är min ögonsten ;)

Liknande trådar

Katthälsa Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: Snurrfia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 439
Senast: Thaliaste
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka