Ponnytrav - säkerhetsväst under eller ovanpå???

Lena Furberg

Trådstartare
Jag sitter och tecknar illustrationer just nu om Ponnytrav, och ska bl.a. göra en bild med en ponnytravkusk som visar vilken utrustning hon/han behöver ha. Säkerhetsväst är obligatoriskt fr.o.m. 2012 efter vad jag förstår, men har man västen under jackan när man tävlar eller utanpå? Har man den utanpå syns ju inte tävlingsfärgerna. Knasig fråga kanske, men jag vill ju att det ska bli rätt så jag slipper teckna om igen... ;)

Sv: Ponnytrav - säkerhetsväst under eller ovanpå???

Nu är jag inte så påläst, men en säkerhetsväst ska ju sitta så nära kroppen som möjligt så jag antar att den ska sitta under. :D Och dessutom ska ju som sagt dressen synas så det verkar oxå logiskt! :D
Men någon som vet kanske dyker upp, annars kan du ringa till STC och fråga, de brukar vara duktiga på att svara på konstiga frågor. :D

Tack tack :-) Ja, det verkar ju logiskt. Fast då syns den inte på teckningen.....

Den ska sitta under dressen :)

Det har ju varit västkrav på med nytagen licens sedan 2010 på "stor-travet" och många kör redan med väst även om vi som har äldre licens inte behöver börja använda den förrän vid årsskiftet.

Den har dock räddat min kropp vid åtminstone tt tillfälle och den sitter utmärkt under tävlingsdressen.

I montén har den varit obligatorisk hela tiden, du kan ju titta på lite montébilder till exempel på ALN:s arkiv!

Du får teckna en bild när kusken står utanför stallet och svalkar sig! :D

Teckna en bild när kusken har västen under dressen som är uppknäppt i dragkedjan ;)

Tack tack alla! :laugh: Det blir en teckning med västen dold under jackan - det handlar om att man ska känna till vad en ponnytravkusk måste "ha på sig" och då blir det ju en lite lurig fråga istället eftersom det inte syns på bilden ;):devil:

Liknande trådar

Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 981
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar