ponnyn åt en cigarettfimp!!!!

M

mylove

ja som det står.... min ponny åt en 0,5 cm fimp m glöd filter!! är det farligt eller? nån som vet hon drack massor m vatter, vekade inte bry sig så mkt att den var varm. försökte stoppa in handen i munnen å pilla ut så mkt som möjligt men hittade bara lite tobak :confused::confused:

Sv: ponnyn åt en cigarettfimp!!!!

Tror nog inte det är så speciellt nyttigt, men inte heller dödsfarligt.
Glöden borde ju ha släckts i munnen av saliven? Och själva fimpen borde ju komma ut genom avföringen.

Det är väl knappast bra men nog inte heller livsfarligt...

Se till att ingen röker i/utanför stallet kanske vore en bra idé?

Du får nog skaffa nikotinplåster till din ponny nu! Den har antagligen blivit nikotinberoende om ni röker i närheten av den :angel::D

jo visst:) det får jag nog göra!! ingen skada skedd hon levde i morse o är som vanligt pigg o glad. givetvis är det ingen som röker i närheten av stallet detta var ute i hagen.... ca 200m från stallet. men men ett sträck över detta nu. tack för svaren ändå :):):)

de är nog ingen fara du, hästar brukar juh vara experter på att plocka bort de som är farligt mm så den klarar sig nog, de måste juh va första gången för alla :D.. däremot så är många hästar tokiga i snus! vad de nu är som kan smaka så gott i snus:confused::confused:

men klart...nikotinplåster kan juh va att rekomendera,. eller tuggummi kanske?!:D:D

Är nog ingen fara, finns flera historier genom tiderna med trav- och galopphästar som åt rök- och tuggtobak regelbundet före träning och lopp, men ingen av dem tog någon synbar skada av det.:d

Senast ändrad:

Fara för vem? Det har jag inte påstått.
Men gränsvärdet för nikotin torde vara noll - så visst räknas ponnyn som dopad.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 249
Senast: Juli0a
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: Ajda
·
K
Ridning Hejsan, nu när jag skriver detta är jag rätt så desperat. Så döm mig inte ! :angel: Jag har en medryttarponny som jag rider och tar...
2
Svar
24
· Visningar
3 651
Senast: Jeenny914
·
L
Hästmänniskan Jag skriver nu för få era tycken och hur ni skulle göra ang detta min sambo har en 15årig dotter som har en ponny som jag inte tycker...
Svar
18
· Visningar
1 893
Senast: eigollet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31