Ponnymankhöjd

Ninnie

Trådstartare
Jag är intresserad av en d-ponny, sto f-05. Hon mättes som 3 1/2 åring till 140, har växt sent och har växt en del i sommar.

Ren spekulation.....vad kan man beräkna att hennes blivande mankhöjd blir ?

Sv: Ponnymankhöjd

Det är svårt att säga hur hög ponnyn kommer att bli.
Jag har för mej att man inte slutmäter en häst förrän i 8-årsåldern.
Ska låta det vara osagt men jag har så för mej. :angel:

Men jag skulle tro att ponnyn kommer att vara inom D-ponnyn iaf.

Min tanke är mest att jag inte vill ha en alltför liten d-ponny utan gärna runt 145.

beror nog på om det är en ponny av kallblodstyp eller inte. min ponny var 144 när vi köpte den som 3åring och vid 4 var hon 146 och nu vid 5 år 146. min är lite ädlare i typen och enligt mätkvinnan så skulle hon nog hålla sig typ där hon är nu...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
424
Senast: Elo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama