Ponnylicens

Jamtland

Trådstartare
Har surfat runt hos sptf, men hittar inget svar, så nu frågar jag här. Jag som har en vilande btränarlicens, måste jag gå kurs eller lösa ut min stc licens för att få en ponnytränarlicens?

Jenny

Sv: Ponnylicens

gubben min har b-tränarlicensen och den dög inte för att träna vår russhingst, det är bara att börja plugga. :crazy:

Måste jag det? Det är ju så satans dyyyrt att lösa ut b-tränarlicensen, vill hellre ha den liggande tills fantastiska varmblodet är färdigt för start (om typ 10 år eller så alltså...;) ) och bara lösa ponnylicensen.

Jenny

Jag tycker att du ringer till ylva på kansliet så kan hon nog hjälpa dig vidare med det.
Min sambo som har e-licens kan ju inte stå för någon häst själv , men ponny får han gärna stå som tränare på.. Så du borde ju inte behöva ha en stc licens... men jag är inte helt säker.
Om du ringer Ylva får du gärna skriva här sen hur det blev med det hela.

Jo, jag får ta och göra det till veckan. Blä vad allt är besvärligt i år då jag inte får ha "min" kusk!:mad: :cry:

Jenny

Äsch Jenny, P-tränarlicensen är bara ett enkelt teoriprov, läs reglementet en gång så fixar du det! :D

Det är ju inte ens säkert att du måste skriva upp då du faktiskt har en b-tränar licens, även om den är vilande....

Det kan nog verka besvärligt,,, men tänk på all glädje du får fram emot sommaren... säger-en-som-varit-å-kört-galen-ponny-på-banan-idag.
Jag ser verkligen fram emot sommaren å lite värme nu.

Förvisso, men det är så satans omständigt! :D Då lär jag ju måsta ta mig till någon av banorna eller till någon i närheten för att skriva och det har jag inte råd/tid med.

Jenny

Jo, jag vet att det är kul, blir ju tredje sommaren med en debutant i stallet och det är alltid lika spännande.

Ser också fram emot sommar och värme nu. Hade tänkt klippa odjuren i morgon, men det är -18 här så jag väntar nog ett tag...

Jenny

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 284
Senast: Mabuse
·
Samhälle Jag vänder mig till Buke som brukar ha svar på det mesta. Min mamma som är pensionär bor i Kenya. Hon behöver en gång varje år lämna in...
Svar
3
· Visningar
459
Senast: MJLee
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Ketrawzc
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka