Ponnykvalitets (sammanslagen tråd)

S

SHEL

Ponnykvalitets

Hej!
Är intresserad av att veta lite resultat från de kvalitetsbedömningar för ponny som har gått av stapeln. :)

Sv: Ponnykvalitets

PM a mig din riktiga mailadress så kan du få alla resultaten från vår bedömning som var i helgen på Roo gård, Åkersberga. Jag var sekreteriatansvarig. :)

Nej just till dig vill jag inte maila dem;)
Det är på väg. Satt i går kväll och mailade till halva sverige, SH och diverse rasföreningar. har du mail till Shetlands sällskapets sekreterare?????

Slår mig faktiskt hur det kommer sig att du inte fick mail igårkväll när de andra fick. jag hittar inte din mailadress.
Du vet om att du kan hyra ridhuset på Ljsuterö för löshoppning om du vill åka så långt!

JAg har resultaten ifrån halmstad som gick ihelgen.

dåd kan du pm mig om dem *S* Jag visade i helgen i Halmstad och min wolma fick hoppdiplom i allafall, Tror inte att det var någon som fick Gångartsdiplom bland 4 åringarna i allafall , tyckte faktiskt att domaren var dålig då han inte kunde säga något alls vad barnen skulle göra när de red , så de flesta red ju bara på fyrkantsspår då de inte fick några direktiv alls mer än öka på långsidorna så ni kan tänka er att det var nog mer än en ponny som fick hastig., sen kan man ju undra hur det kan skilja på en 9 i skritten extriört och sen en 6 på gångartsprovet hm hm

Jadu, min fick 8 på skritten exteriört, 6 på gångarts, 7 trav ext och 5 gångarts.

Hon har fått 9p på skritten två gånger på raken och har ett diplom som lovande dressyrponny från treårs. Men om man ska tro kvalitetsdomaren så skulle jag försöka att ha henne som hopponny...

Jeje det är ju en bedömnings"sport" och inte så mkt att göra åt saken.

Min 4åring fick gångartsdiplom jag tror vi va tre som fick det i Hlamstad och det va vi tre som gick vidare.

Enligt nya direktiv från SPAF så är det bara vinnarna som får diplom. HELT FEL om jag får yttra mig. Det kan ju vara vinnare som bara har runt 6-7 i snitt och får diplom medan på ett annat ställe så kan det vara flera som har över 8,0 som inte får diplom.

Vår ponny fick 8 på skritten exteriört och 4 på gångarterna! Vad tror ni om det?????

jösses din stackare vad gjorde ponnyn/domaren för att "förtjäna" det?
ibland undrar man ju...
min grynet fick 9:a exteriört och 8:a i gångarter på skritten så det får man väl anta vad rimligt. traven likaså. 8:a respektive 7:a

trådlån.

(dotera min gav mig en användarbild så här lagom till att semestern var slut och man var tillbaka till Nätet igen, är grynet lik sin mor något? skall till stockholm för att besöka kusinen i oktober och hade en tanke på om det fanns tid över kanske man kunde komma på ett snabbesök för att kika på dina pållar?)

slutlånat tråd!

Vet du vad dom tar för att hyra ridhuset ca en timme? Har varit och hoppat i dag, det får räcka, han hoppade ju en del i våras. :)

Det är väl inte samma på 3-årstestet med diplom hoppas jag? :confused:

men fick ni verkligen över 8 som det krävs för att få gångartsdiplom? Eller är det ändrat? Innan så kunde man inte få diplom i allafall om man inte kom över delpoängen 8. och vad jag vet så delades det bara ut 3 st 8 i Halmstad(plönninge) bland 4 åringarna . och jag hoppas att de verkligen inte har ändrat det så att det blir segrana som får diplom även om de inte har kommit upp i de delpoängen.

ibland kan man undra om jag får säga det *S* Jag hoppas att det verkligen inte stämmer det med spaf för då är de ju helt fel ute då kan man ju lika gärna lägga ner kvaliten om man kan få Diplom på sådana premisser. Bara min mening i allafall.
Ska det vara på det viset så tänker inte jag visa fler på Kvalitetsutsällning i allafall .
För i såfall fick inte jag Diplom på min Welsh även om jag kom över medeltalet 8 :-(

50 kr per gång man är där om man inte löser rihuskort 650kr/termin.
Vill du ut och löshoppa så kan du höra av dig, jag hakar gärna på och tar dit några egna småodjur. Varför inte övertala modern på söndag så har du anledning att få skjuts ut. Hon vill säkert ha en fika efteråt och småpållarna kan få låna en liten hage eller box efteråt hos mig. :)

Föröker få tag på ungponnygruppen för att reda ut detta. Vi behöver ju också veta om vi ska skicka ut diplom till alla hos oss som gick över 8,0 (en hel del faktiskt)

Glädjande nyhet för alla över 8,0!
har precis varit i kontakt med en ur ungponnygruppen. VI SKA dela ut diplom till alla över 8,0!!!!!!!!!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Häst_
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 793
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar