J

juli

Hejsan.
Sitter här och tittar på stallbacken efter program till ponnykur men hittar inget. Antar att det bara finns i programboken. Finns det någon snäll där ute som skulle vilja dela med sig vad som skall ingå i en ponnykur. Har inte programboken och behöver titta på det rätt snart.
Vet inte om man kan skriva ut det här men ni kan gärna PM:a mig om ni vill.
Tack på förhand.

Sv: Ponnykur

Eftersom kür innebär att ryttaren själv komponerar sitt program så går det inte att rita upp, alla ryttare rider olika. Det är därför det inte finns på stallbacken.
I dressyrprogrampärmen finns en lista på de rörelser som ska ingå, men i vilken ordning man ska utföra rörelserna bestämmer man alltså själv, och matchar med den musik man väljer.

Jag utryckte mig nog oklart. Det är den listan av vad som skall ingå som jag är intreserad av. Vet att man själv skall sätta ihop ett program.

Detta ingår i FEIs ponnykür:

Mellanskritt (minst 20 m)
Ökad skritt (minst 20 m)
Samlad trav inkl höger öppna
Samlad trav inkl vänster öppna
Samlad trav inkl höger sluta
Samlad trav inkl vänster sluta
Ökad trav
Samlad höger galopp inkl volt 8 m
Samlad vänster galopp inkl volt 8 m
Förvänd galopp inkl halv volt 10 m till höger
Förvänd galopp inkl halv volt 10 m till vänster
Enkelt byte från vänster till höger
Enkelt byte från höger till vänster
Ökad galopp

Sedan finns en separat bedömningsgrupp för övergångarna också.

Mvh Cissi som gjort mååånga ponnykürer :)

:) Tack så mycket, det var precis det jag ville veta. Vi är inte där ännu på ett tag men har haft funderingar på att börja sätta i hop ett program för träning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 363
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Soapbubble
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 790
Senast: netia
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
691
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Regntäcke
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2