Ponnygalopp

E

Ellinor_max

Hej!
Hur gammal får man vara för att få tävla ponnygalopp med shettis (jag frågar för någon annans räkning)?. Vet någon nån bra sida med info . Vilken tid ska man kvala på för att få starta?
Tack

Sv: Ponnygalopp

Finns jättemånga trådar med åldern mm.

Kat A = 12 år tror jag.
Kat B = 13 år
Kat C&D = 18 år

Du behöver inte kvala till ponnygaloppen, bara att anmäla sig till ett ponnylöp.

Hej,

För ponnygalopp gäller samma ålderskategorier, licenser, grundläggande tävlingsreglement, m.m. som för ridsporten i övrigt. Det är först vid tävling av fullblod som andra regler gäller.

Rellum skrev:
Hej,

För ponnygalopp gäller samma ålderskategorier, licenser, grundläggande tävlingsreglement, m.m. som för ridsporten i övrigt. Det är först vid tävling av fullblod som andra regler gäller.
Ålders-resp viktgränser: Kat A 7-12 år, upp till 40kg. Kat B 8-14 år,

35-55kg, Kat C 10-18 år, 40-60kg, Kat D och Kat XX 12-18 år, 45-68kg.

så här lyder "lagen" :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
553
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
956
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka